Ce să NU faci niciodată înainte de culcare dacă vrei să ai un somn odihnitor

Ce să NU faci niciodată înainte de culcare dacă vrei să ai un somn odihnitor: nu folosi dispozitive electronice

După ce ai muncit din greu toată ziua, este într-adevăr dificil să te relaxezi. Dar ai știut că există unele lucruri pe care nu trebuie să le faci înainte de culcare, deoarece acestea te fac să adormi mai greu? Află ce să nu faci niciodată înainte de culcare dacă vrei să ai un somn odihnitor.

Există anumite obiceiuri care provoacă anxietate și împiedică somnul. Astfel, ei ajung să aibă insomnie sau un somn agitat, neodihnitor. Mulți le fac tocmai pentru că vor să se relaxeze, dar ar trebui să le eviți înainte de culcare dacă vrei să ai un somn odihnitor.

Citește și: Nu ai somn noaptea? Iată de ce trebuie să mergi la medic

 

Ce să NU faci niciodată înainte de culcare dacă vrei să ai un somn odihnitor: nu folosi dispozitive electronice

Ne uităm la un film înainte să ne culcăm. Verificăm emailul, whatsapp-ul, conturile de rețele sociale… Dar toate aceste lucruri îți stimulează mintea și nu vei mai putea dormi. De aceea, nu mai folosi produse electronice înainte de culcare. Dormitorul este pentru somn și sex, dar dacă ții în el televizorul, computerul sau smartphone-ul, mintea ta îl va asocia biroului și nu se va putea relaxa. În plus, dependența de smatphone dăunează grav vieții de cuplu.

Citește și: Remedii naturale pentru apneea în somn

Ce să NU faci niciodată înainte de culcare dacă vrei să ai un somn odihnitor:  Nu da tare căldura

Este de înțeles dorința de a-ți face apartamentul mai confortabil înainte de culcare. Dar a da căldura mai tare poate dăuna somnului odihnitor. Temperatura optimă pentru somn este între 18 și 23 de grade Celsius.

 

Ce să NU faci niciodată înainte de culcare dacă vrei să ai un somn odihnitor:  Nu mânca alimente grase

Cel mai bine ar fi să mănânci cel târziu cu două ore înainte de culcare. Totodată, nu ar tebui să fie alimente grase. Cartofii prăjiți, carnea grasă și altele asemănătoare îți vor lua mai multe ore pentru digestie. Astfel, vor provoca un disconfort care poate face dificil somnul. Evită aceste gustări la sfârșitul zilei și vei reuși să ai un somn odihnitor. Află și ce să mănânci înainte de culcare pentru a avea un somn odihnitor

Ce să NU faci niciodată înainte de culcare dacă vrei să ai un somn odihnitor: Nu consuma băuturi cu cofeină

Pare de la sine înțeles să nu bei cafea înainte de culcare. Totuși, ține cont de faptul că există și alte băuturi care conțin cofeină. Ceaiul negru sau verde, anumite sucuri (tip cola, dar nu numai) sunt un exemplu bun. Chiar și ciocolata caldă te poate face să nu mai adormi atât de ușor. Cofeina din aceste băuturi crește nivelul de adrenalină și de energie, producând un efect care te va menține mai mult timp treaz. De aceea, ar trebui să nu consumi băuturi care conțin cofeină cu cel puțin șase ore înainte de culcare.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com

 

Loading...