Ce faci în caz de despărțire pentru a-ți reveni mai ușor. Sfaturile psihologului

Ce faci în caz de despărțire pentru a-ți reveni mai ușor: Relaxează-te cât mai mult. Detaliu mâini de femeie imbracata cu pulover tinand o cana cu ceai

Despărțirea este un moment dureros. Cu cât relația a fost mai lungă, cu atât este mai greu să-ți reiei viața fără persoana iubită alături. Află care este sfatul psihologului și ce faci în caz de despărțire pentru a-ți reveni mai ușor.

Ce faci în caz de despărțire pentru a-ți reveni mai ușor: Adu-ți aminte de calitățile tale

”Mișcarea te va ajuta să te simți mai bine. Corpul eliberează endorfine care îți ridică moralul. În plus, fii prezentă 100 % în ceea ce faci. În special, nu-ți contacta fostul partener, pentru niciun motiv. Încearcă să faci ceva care să-ți crească stima de sine. Adu-ți aminte de calitățile tale”, te încurajează psihoterapeutul Tedy Creștin. Fă ceva ce-ți iese bine pentru cei din jur și lasă-te apreciată. De exemplu, pregătește o prăjitură și servește-ți prietenii. Dăruiește unei persoane dragi un aranjament floral făcut de tine. Tricotează ceva pentru un membru al familiei etc. Acceptă laudele celor din jur fără a încerca să te ascunzi în spatele unei false modestii.

Citește și: Relațiile sănătoase nu se formează înainte de Crăciun

Ce faci în caz de despărțire pentru a-ți reveni mai ușor: Implică-te în activități și proiecte noi

”Nu povesti la nesfârșit despre eșecul tău. Caută să o implici în proiecte și activități noi. Mergi la saună, la piscină, răsfață-te cu un masaj. Cunoaște alți oameni, nu neapărat pentru a găsi o nouă relație, ci pentru a ieși din cotidian”, adaugă specialistul. Mergi în excursii. Alătură-te unui grup de oameni care are aceleași pasiuni ca ale tale. Învață o limbă străină sau (re)găsește-ți un hobby.

Citește și: Primul ajutor psihologic în caz de despărțire. Cum ajuți o prietenă care a divorțat

 

Ce faci în caz de despărțire pentru a-ți reveni mai ușor: Relaxează-te cât mai mult

psihoterapeut Tedy Creștin, Tel: 0726.852.395

psihoterapeut Tedy Creștin, Tel: 0726.852.395

”Nu există un sfat general valabil pentru oricine. Totuși, în primele zile ar fi bine să tratezi despărțirea ca pe orice traumă majoră. Caută să dormi și să te relaxezi cât mai mult. Ai putea să apelezi la un psihiatru pentru a primi o medicație ușoară de calmare și somnifere sau să folosești remedii naturale în acest scop. Totuși, nu abuza de ele. Mănâncă puțin, dar consistent. Poți bea câte un pahar cu vin pe zi, dar nu abuza de alcool.

În perioada următoare, degrevează-te de sarcinile complexe. În schimb, fă mult sport, relaxează-te, ocupă-te cu un hobby. Citește o carte bună. Gândește-te la ce te pasionează, de fapt, în viață. Redecorează casa, schimbă-ți look-ul sau contactează vechi prieteni cu care nu ai mai vorbit de mult. Oricând ai nevoie, nu-ți fie teamă să apelezi la ajutorul unui psihoterapeut profesionist, dacă simți că povara e prea greu de dus,” spune psihoterapeutul.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com

 

 

 

 

 

Loading...