Exerciții simple pe care le poți face în timpul sarcinii

Exerciții simple pe care le poți face în timpul sarcinii

În timpul sarcinii sunt utile exercițiile fizice ușoare pentru a mai combate din dureri, pentru a facilita nașterea. Discută și cu medicul despre mișcarea pe care trebuie să o faci în aceste luni.

Sarcina este dificilă, dar nu este o boală! Corpul tău este fragil și se schimbă.

Cu toate acestea, este un miracol al vieții și este ceva de sărbătorit. Dar în aceste zile, multe femei tratează sarcina ca o fază „nu mă atingeți”!

Și nimic nu o face mai evident decât reticența lor față de exercițiile fizice.

Exercițiile pentru femeile gravide nu sunt doar sigure, ci sunt o modalitate excelentă pentru sănătate ei și a copilului.

Deci, dacă intenționați să vă apucați de sport, dar vă îngrijorați cum va afecta sarcina, relaxați-vă!

Iată toate informațiile de care aveți nevoie pentru a începe să vă lucrați corpul! Citiți mai departe pentru a afla mai multe.

Sciatica la gravide. Cauze, tratament și exerciții eficiente

De ce este importantă mișcarea în timpul sarcinii?

Iată beneficiile majore ale exercițiilor fizice în timpul sarcinii:

1. Îmbunătățește postura

În timp ce sarcina progresează și abdomenul crește, centrul de greutate al corpului se schimbă.

Dar, cu exerciții regulate, vă puteți îmbunătăți poziția și vă veți menține sănătoase.

2. Combate durerile de spate și oboseala

O postură proastă și o circumferință în creștere pot provoca o durere de spate în timpul sarcinii.

Iar acei hormoni de sarcină nu pot decât să complice situația.

Exercițiile fizice pot preveni sau reduce aceste afecțiuni comune ale sarcinii.

3. Reduce stresul

Stresul este frecvent în timpul sarcinii. Dar, stresul cronic poate fi dăunător nu doar pentru tine, ci și pentru bebelușul vostru nenăscut.

Mișcarea este o modalitate excelentă de a alunga stresul și de a găsi o liniște interioară.

Greutatea în timpul sarcinii. Câte kilograme ar trebui să iei în cele 9 luni

4. Previne diabetul gestational

Multe femei dezvoltă diabet gestational în timpul sarcinii.

Femeile cu diabet gestațional pot experimenta mai multe probleme de sănătate și trebuie să-și urmărească și dieta.

Dacă doriți să împiedicați asta, mișcarea este calea bună de urmat.

5. Reduce riscul de tensiune arterială ridicată

Tensiunea arterială ridicată în timpul sarcinii se poate dovedi fatală, nu numai pentru mamă, ci și pentru copil.

Tensiunea arterială ridicată poate duce la preeclampsie, o afecțiune care necesită o intervenție medicală imediată.

Una dintre cele mai bune modalități de a preveni hipertensiunea arterială în timpul sarcinii este să faceți sport.

6. Oferă un somn mai bun

Lipsa somnului este comună noilor mame. Dar insomnia poate face zilele de sarcină dure și stresante.

Dacă vrei să dormi mai bine, fă-ți timp și pentru sport.

7. Face mai ușoară nașterea

Sunteți îngrijorate de întregul proces de sarcină și naștere? Începeți să faceți exerciții!

Exercițiile regulate vă pot ajuta mult în acest sens.

8. Preveniți șansele de macrozomie fetală

Un copil mic este adorabil. Dar ultimul lucru de care ai nevoie în timpul nașterii este un copil care este mai mare decât media.

Asta va îngreuna procesul de naștere. Puteți face mișlcare în mod regulat pentru a reduce riscul de macrozomie fetală (un copil care cântărește mai mult decât media).

Cât de multă apă ar trebui să bei când ești însărcinată

Cine nu ar trebui să facă sport în timpul sarcinii?

După cum am menționat mai devreme, exercițiile fizice se pot dovedi a fi o binecuvântare în timpul sarcinii.

Dar nu începeți să faceți exerciții înainte a vă consulta mai întâi medicul.

Există anumite condiții care să justifice statul departe de sport în timpul sarcinii.

Nu faceți sport dacă:

– ai astm bronsic

– suferi de boli de inimă sau de diabet

– experimentați sângerarea sau spotarea în timpul sarcinii

– aveți o placentă joasă

– ai experiență de avort spontan recurent

– ai antecedente de naștere prematură sau timpurie

– ai un cervix slab

Dacă aveți oricare dintre problemele menționate mai sus, nu sariți într-o rutină de exerciții fără a vă consulta medicul.

Cele mai bune exerciții în timpul sarcinii

Dacă medicul dumneavoastră vă dă undă verde, puteți începe planificarea programului de exerciții.

Dar există câteva exerciții care funcționează cel mai bine în timpul sarcinii.

Mișcarea în timpul sarcinii poate fi împărțită în șase categorii largi – yoga, pilates, exerciții cu greutăți, aerobic, exerciții pelviene și dans.

Să aruncăm o privire la fiecare dintre aceste categorii. Tu decizi care este cel mai bun exerciți pentru tine.

Calciul în sarcină. Cât de important este și în ce surse alimentare îl găsești

1. Yoga în timpul sarcinii

Anticii știau câteva lucruri despre starea sănătoasă!

Yoga este dovada că strămoșii noștri au avut grijă de sănătatea lor. Folosiți-vă de yoga pentru a avea o sarcină sănătoasă.

Unele dintre cele mai bune exerciții de yoga pe care le puteți practica în timpul sarcinii includ:

2. Pilates în timpul sarcinii

Dacă yoga este prea ușoară pentru tine, încearcă pilates.

Cele mai bune antrenamente de pilates ajută la întărirea mușchilor abdominali, precum și a mușchilor pelvieni – ambii trecând prin uzură în timpul sarcinii.

De fapt, puteți merge la cursuri de pilates prenatale pentru a vă asigura că exercițiile pe care le faceți acum sunt exerciții sigure în timpul sarcinii.

Pilates este bine de făcut cu un expert instruit. Un profesor bun vă poate ajuta să faceți în exerciții și să obțineți beneficiile maxime.

3. Exerciții cu greutăți în timpul sarcinii

Există multe exerciții cu greutate sau de rezistență care sunt perfect sigure pentru femeile însărcinate.

Dacă programul de antrenament conține deja exerciții cu greutăți, puteți continua cu o mici modificări.

Dar dacă nu ați ridicat niciodată greutăți, acum nu va fi cel mai bun început.

De asemenea, este important să nu permiteți corpului să se supraîncălzească în timp ce face greutăți.

Nu ridicați greutăți mai mult decât puteți și nu vă forțați. Mișcarea ar trebui să vă ajute, nu să vă facă rău.

4. Aerobicul în timpul sarcinii

Dacă aerobicul este deja o parte din rutina de antrenament, nu trebuie să vă opriți acum!

Există multe exerciții aerobice care sunt ok pentru tine și copilul tău.

Puteți merge chiar și la o clasă specială, care va asigura că toate exercițiile sunt cu impact scăzut și sigure.

Faceți aerobic acasă sau la o sală cu un antrenor, folosiți bicicleta eliptică, mergeți la o piscină sau faceți plimbări în natură. Toate sunt eficiente.

5. Dansul în timpul sarcinii

Dansul te ține în formă fizică, psihică și spirituală. Toata lumea se simte mai bine după un dans.

Dansul este un bun exercițiu în timpul sarcinii.

Nu uitați să nu faceți salturi, să săriți, să vă răsuciți sau să schimbați brusc direcția când sunteți însărcinată.

4 factori care pot afecta mărimea burticii de gravidă

6. Exerciții pelviene în timpul sarcinii

Când vorbești despre astfel de exerciții, trebuie să nu uiți de Kegel!

Faceți mișcările Kegel dacă doriți să evitați scurgerea unei cantități mici de pipi ori de câte ori strănutați, tușiți, etc.

Lucruri de ținut minte în timpul sarcinii:

Mișcarea atunci când sunteți gravidă este o modalitate foarte bună de a rămâne în formă și sănătoasă.

De asemenea, mișcarea ajută și unei nașteri mai ușoare.

Dar există lucruri de care trebuie să țineți cont atunci când decideți să vă apucați de sport, în sarcină.

– Pe măsură ce copilul se dezvoltă, corpul va avea nevoie de oxigen și de energie.

Modificați astfel rutina exercițiului, ținând cont de aceste nevoi suplimentare.

– În timpul sarcinii, un hormon numit relaxin vă slăbește articulațiile, ceea ce poate provoca leziuni.

– Șoldurile suferă mult în timpul sarcinii. De aceea este important să alegeți exerciții care să vă ajute la îmbunătățirea echilibrului.

– Purtați întotdeauna haine ușoare și confortabile, inclusiv un sutien sportiv.

Înotul în sarcină. Este sigur sau nu în această perioadă

Pantofii pot face sau pot rupe rutina exercițiilor. Deci, cumpărați pantofi care merg cu exercițiile pe care intenționați să le faceți.

– Cum echilibrul este îndoielnic în timpul sarcinii, este important să faceți sport pe o suprafață plană.

– Când sunteți însărcinată, corpul necesită calorii suplimentare pentru a vă susține copilul în creștere.

Deci, asigurați-vă că adăugați mai multe calorii în dietă pentru a compensa cele pe care le ardeți în timp ce lucrați.

– Nu faceți sport timp de cel puțin o oră după masă.

– Bea apă, tot timpul.

– Evitați să vă țineți respirația în timpul oricărui exercițiu.

– Evitați sporturile de contact în timp ce sunteți gravidă.

– Evitați exercițiile care necesită sărituri sau alergare.

– Evitați exercițiile pe vreme caldă.

Când să încetați să faceți exerciții în timpul sarcinii

Opriți imediat sportul și discutați cu medicul dacă observați oricare dintre următoarele semne:

– Dureri în piept

– Dureri abdominale sau pelviene

– Contracepții persistente și dureri de cap

– Scăderea sau absența mișcării fetale

– Senzație de leșin, ușurință sau greață

– Sângerarea vaginală

– Scurgeri de lichid din vagin

– Bătăi neregulate ale inimii

– Umflarea gleznelor, a mâinilor sau a feței

– Dificultăți de respirație

– Slăbiciunea mușchilor și dificultate la mers

Corpul tău este ocupat cu minunea din pântec. Faceți tot ce puteți pentru a vă ajuta să rămână puternic prin acest proces!

Sportul nu va ajuta doar bebelușul, ci va face sarcina și toate schimbările pe care le aduce cu ea mai ușoare.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...