Utilizarea cu precădere a degetelor și mișcările repetitive sunt principala cauză a bolilor degenerative din zona mâinii. De aceea, este important să faci zinlic exerciții pentru mâini și degete pentru a preveni afecțiunile lor. Poți să le faci în pauzele de muncă, dacă lucrezi la birou.

Exerciții pentru mâini și degete. Strânge pumnul

Strânge pumnul și, apoi, desfă din nou încet degetele. Repetă exercițiul de 10 ori cu fiecare mână. Acest exercițiu te va ajuta să scapi de încordare și amorțeală.

Ce înseamnă amorţeala mâinilor și a picioarelor

Exerciții pentru mâini și degete. Gheara mâței

Este un exercițiu ușor care ajută tendoanele să funcționeze bine. Stimulează și mobilitatea degetelor.

Ține mâna în fața ta cu palma spre tine. Încet, îndoaie ultimele falange ale degetelor, astfel încât mâna să arate ca o labă de animal cu ghearele strânse. Menține poziția timp de 30 până la 60 de secunde, după care întinde degetele, ca și cum ai scoate ghearele. Repetă de 10 ori pentru fiecare mână.

Știai că vertijul e urgență medicală? Află ce afecțiuni grave indică acesta

Exerciții pentru mâini și degete. Fă litera O

Acesta este un alt exercițiu simplu pentru degete și articulații. Este bine să faci acest exercițiu de câte ori te dor mâinile sau le simți înțepenite.

Ține mâna cu degetele în sus. Încet, îndoaie arătătorul pentru a forma un O împreună cu degetul mare. Menține poziția timp de 30 de secunde. Continuă cu următoarele degete, pe rând. Îndreaptă degetele din nou. Repetă exercițiul de 10 ori cu fiecare mână.

Citește și:

Ce sunt exercițiile de Pilates și la ce pot ajuta?

7 remedii ieftine și bune pentru mâinile uscate. Fac adevărate minuni pentru mâinile tale!

Sursa foto: 123rf.com