Exerciții fizice pentru întărirea imunității

Exerciții fizice pentru întărirea imunității

A venit toamna și e momentul să iei niște măsuri preventive pentru întărirea imunității dacă vrei să te ferești de răceală sau gripă. Practicarea de exerciții fizice scade riscul de contractare a numeroase boli. Sportul te ajută să ții la distanță nu doar viruși și bacterii, ci și să previi bolile de inimă, să ai oase puternice și să te ferești de stres.

De ce exercițiile fizice conduc la întărirea imunității?

Nu se cunosc cauzele exacte pentru care exercițiile fizice au ca efect întărirea imunității, dar oamenii de știință au emis câteva teorii, printre care:

  • Exercițiile fizice pot contribui la eliminarea bacteriilor din plămâni și din căile respiratorii. Astfel pot fi prevenite răceala, gripa și alte boli cu transmitere pe calea aeriană.
  • Creșterea temperaturii corporale în timpul și imediat după practicarea exercițiilor fizice poate preveni dezvoltarea bacteriilor. În plus, aceasta poate ajuta corpul să combată infecția mai eficient, la fel ca și febra.
  • Exercițiile fizice încetinesc eliberarea de hormoni ai stresului. Stresul contribuie la creșterea riscului de îmbolnăviri. O cantitate mai redusă de hormoni ai stresului poate proteja organismul împotriva bolilor.
  • Sportul are ca efect modificări la nivelul anticorpilor și al globulelor albe ale sângelui. Globulele albe ale sângelui sunt celule ale sistemului imunitar care combat îmbolnăvirile. Acești anticorpi sau globule albe circulă mai rapid, astfel încât virușii, bacteriile sau alte microorganisme periculoase pot fi detectate mai devreme. Astfel, sportul conduce la întărirea imunității.

Cât de mult sport ar trebui să practici?

Practicarea exercițiilor fizice este foarte importantă pentru întărirea imunității, dar nu e o idee bună nici să exagerezi cu sportul. Exercițiile fizice intense și de lungă durată, cum ar fi antrenamentele pentru maraton, se pare că au efectul contrar celui scontat. Acestea ar putea scădea cantitatea de globule albe al sângelui care circulă prin corp și crește hormonii stresului.

Conform studiilor, persoanele care trec de la un stil de viață sedentar la un mod de viață moderat activ obțin cele mai multe beneficii de pe urma exercițiilor fizice. În plus, reușesc mai ușor să transforme practicarea unui sport într-un obicei regulat. Doar în acest mod poate fi asigurată întărirea imunității.

Care sunt exercițiile fizice cele mai indicate?

Un program de sport săptămânal regulat pentru întărirea imunității ar putea consta în:

  • mers pe bicicletă de câteva ori pe săptămână;
  • mers pe jos timp de 20-30 de minute pe zi;
  • exerciții de fitness moderate o dată la două zile;
  • tenis sau badminton de câteva ori pe săptămână;
  • exerciții de aerobic o dată la 2-3 zile.

Indiferent ce tip de sport alegi, important pentru întărirea imunității e să îl practici cu regularitate și fără excese.

Foto: Pixabay