Alimentația de zi cu zi are efect direct asupra energiei pe care o ai și a stării de sănătate a organismului, dar şi a aspectului pielii. De aceea, una dintre grijile importante este să eviți unele alimente care sunt neindicate pentru ten.

  • Persoanele care consumă în mod constant carne, alimente procesate, ciocolată, îngheţată, zahăr, condimente, ceai negru, cafea, băuturi carbogazoase sunt cele mai expuse la apariţia acneei.
  • Creşterea cantităţii de zahăr la nivel sanguin, ca urmare a consumului ridicat de alimente ca cele menţionate anterior are ca şi consecinţă stimularea unor modificări hormonale care duce la ”încărcarea” tenului cu toxine.
  • O dietă cât mai săracă în grăsimi rele, pâine şi dulciuri în favoarea fructelor şi legumelor este cea mai recomandată pentru a avea o piele curată atât la exterior, cât şi pe interior.

Consumul unor alimente grase sau alergene se poate manifesta imediat

”O alimentație dezechilibrată duce în timp la apariția mai rapidă a ridurilor, a petelor și altor probleme. La unele persoane, consumul unor alimente grase sau cu potențial alergen se manifestă imediat prin apariția unor erupții, în special pe față. Pe de altă parte, un regim alimentar corect, curat și echilibrat conduce la menținerea unui ten luminos, sănătos și care își menține integritatea o lungă perioadă de timp. Este de preferat ca alimentația să cuprindă în bună parte fructe și legume proaspete, care aduc cei mai importanţi nutrienţi pentru ten.” (Dr. Şerban Damian, nutriționist acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit)

Dr. Serban Damian poza nou mic

Dr. Șerban Damian

Știai că…

… pentru a avea un ten mai frumos te poți bucura de efectele benefice ale unor fructe ca avocado, prune, fructe de pădure, mere, lămâi, kiwi, căpşune, cireşe, roşiile? De asemenea, poți mânca seminţe de in, migdale, nuci, ton, dar și morcovi, praz, varză, usturoi. Și nu în ultimul rând, ulei de măsline.

Credit foto: Shutterstock