Dacă privim un copil mic, identificăm cu uşurinţă când a obosit. Începe să plângă, se supără cu uşurinţă, este irascibil, nimeni şi nimic nu-i poate face pe plac. Aici intervin părinții, bunicii, educatorii şi creeză toate condiţiile pentru odihnă şi reîncărcare cu energie. Dar ce faci tu când ești obosită?

Citește și: Cum să dormi puțin și să te trezești odihnit. 8 trucuri de combatere a privării de somn

“Noi ca adulţi am învăţat în timp să ne reprimăm sau să temperăm astfel de stări şi începem să ne ascundem oboseala. Fie că apelăm la cofeină, la dulciuri, poate la băuturi energizante, încercăm să continuăm sarcinile zilnice. Corpul nostru s-ar putea să fie destul de obosit pentru odihnă, dar mintea noastră încă mai funcţionează. Ne gândim și ne îngrijorăm de toate lucrurile pe care trebuie să le facem până când se apropie deadline-urile”, declară trainerul Dana Predu.

 

Cum reacţionezi când eşti obosită?

Ascundem noi oboseala faţa de cei din jurul nostru sau faţă de noi, dar dispoziția noastră se schimbă. Poate nu mai plângem cu lacrimi de crocodil sau nu ne mai tăvălim în mijlocul magazinului, dar putem ajunge să ne enervăm mai ușor.

“Oboseala poate avea drept rezultat o capacitate scăzută de compasiune (pentru noi și pentru ceilalți), o judecată proastă, iar atunci când devine foarte rău, avem mai multe șanse de a avea accidente. Și totuși, nu observăm aceste schimbări de dispoziţie, le ignorăm şi, eventual. bem cofeină, până când ne prăbușim. Am devenit atât de pricepuți să ne ascundem oboseala încât nici nu putem spune când este obligatoriu să ne odihnim. În timp, acest mod de a trăi ne va epuiza. Ne vom pierde în mod inevitabil sentimentul de bucurie și de liniște. Când suntem obosiți, lumea capătă nuanţe negru-gri. Dar, prin încetinirea și atenția acordată, putem începe să observăm din nou frumusețea vieții”, consideră trainerul Dana Predu.

Citește și: Obosită mereu? Dă fuga la medic! Bolile tiroidei au multe fețe ascunse

Ce e de făcut atunci când ești obosită: Ascultă-ţi corpul și mintea!

Dacă rămânem alerţi la starea de prezenţă, putem auzi acele semnale subtile din trupurile și mințile noastre care ne spun că este timpul să ne odihnim. De exemplu, pot decide astăzi că doresc să devin mai sănătoasă acordând atenţie felului de a mânca, de a diminua obiceiurile nesănătoase sau dependenţele pe care le am.  Pot cultiva un echilibru în viaţa mea.

 

“De multe ori aceste decizii sunt luate în zile în care avem dispoziţii scăzute sau când primim comentarii negative de la cei apropiaţi. Te poţi inventa în fiecare zi aşa cum îţi doreşti si ai nevoie. Găseşte resursele necesare pentru a decide ce este bine pentru tine, nu pentru ca aşa ţi-au spus alţii. Spre exemplu, decid să mănânc sănătos nu pentru că mi-a spus prietena mea bună ca ar fi timpul ci pentru că “EU vreau să încep să mănânc mai atent”, ”Ştiu că va fi benefic pentru mine”. De cele mai multe ori, când facem planuri de sănătate când suntem obosite, ne punem deseori obiective nerealiste pentru noi înșine. Înseamnă că este puțin probabil să le realizăm și chiar mai puțin probabil să ne bucurăm de experienţă pe parcursul schimbării”, conchide expertul în mindfulness Dana Predu.

Sursa foto: 123rf.com