De ce este bine să consumi beta caroten în fiecare zi

De ce este bine să consumi beta caroten - Ce spun medicii

Află de ce este bine să consumi beta caroten. Se știe despre beta caroten că reduce riscul de arsuri solare. Dar nu este de folos doar în sezonul estival. Ai nevoie de el în fiecare zi din an.

De ce este bine să consumi beta caroten. Efectele beta carotenului:

-antioxidant – protejează organismul de efectele nocive ale radicalilor liberi;

contribuie la menținerea sănătății pielii; previne îmbătrânirea ei și reduce efectele nocive ale razelor solare; conferă un bronz frumos și sănătos și îl menține mai mult timp;

-contribuie la menținerea vederii normale;

încetinește declinul cognitiv și al plămânilor;

-contribuie la buna funcționare a sistemului imunitar etc.

Sucul de morcovi: 8 beneficii pentru organism

De ce este bine să consumi beta caroten – Ce spun medicii

  • Betacarotenul reduce sensibilitatea la soare. Este bine să fie consumat în cantitate mare de către persoanele care se ard ușor atunci când se expun la raze UV. Atenție! Arsurile pot apărea și iarna pentru excursioniștii care petrec câteva ore în zăpada care reflectă puternic razele soarelui.
  • Reduce riscul apariției unor boli. Pentru femeile aflate în perioada de premenopauză reduce riscul de a face cancer la sân. Are acest efect și în cazul celor care au moștenit genetic un risc crescut de a dezvolta tumori. Beta carotenul reduce și riscul de cancer ovarian, de deces în cazul unei sarcini cu risc și al complicațiilor la naștere.
  • Suplimentele alimentare care conțin beta caroten (împreună cu suplimentele care conțin zinc, vitamina C și E) pot ajuta la tratarea degenerării maculare cauzată de vârstă.
  • Previne apariția crizelor de astm.
  • Poate ajuta în tratamentul osteoartritei.
  • Tratează leucoplazia cavității orale.

Atenție: Suplimentele alimentare cu beta caroten trebuie luate sub supravegherea medicului. Supradozajul pe termen lung poate cauza probleme de sănătate.

Ce este agar-agar și de ce este bine să îl folosești

Surse naturale de beta caroten

Majoritatea fructelor și legumelor de culoare galben-portocaliu sunt surse bogate de beta caroten. Cele mai mari concentrații se găsesc în varza kale, morcovi, broccoli, ardei gras, ceapă, cartofi dulci, spanac, salată verde, andive, caise, dovleac, mango, măceșe, papaya, portocale, prune, pepene galben, pătrunjel, busuioc, oregano etc.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com

 

 

Loading...