Durerile de spate în sarcină – 5 cauze și 10 tipuri de tratament

Durerile de spate în sarcină - 5 cauze și 10 tipuri de tratament

Durerile de spate în sarcină sunt resimțite de o mulțime de mămici. Iată cinci cauze ale acestei probleme și ce metode de tratament poți folosi pentru a le elimina.

Există momente când sunteți gravidă și vă simțiți atât de magică și palpitantă încât nu doriți să se termine.

Un lucru este sigur – nu există altă experiență în viață comparabilă cu sentimentul pe care îl experimentați atunci când vă dați seama în sfârșit că sunteți însărcinată.

Aceste nouă luni vă vor schimba viața pentru totdeauna!

Trebuie să fii pregătită fizic și mental pentru schimbări mari care se vor întâmpla în următoarele câteva luni de sarcină.

Corpul tău va începe să producă niște hormoni, inclusiv hormonul „relaxin”, care ajută la pregătirea corpului pentru naștere.

Unul dintre efectele „relaxin” este slăbirea ligamentelor în organism, făcând femeile gravide mai puțin stabile și mai predispuse la răni.

Pe măsură ce burta crește, mușchii se tind să suporte greutate în plus, în special în regiunea din spate, ceea ce, la rândul său, duce la dureri de spate.

Sarcina este considerată a fi un factor predispozant care duce la alte afecțiuni care pot genera disconfort și dureri de spate scăzute în stadiile incipiente ale sarcinii.

Asta se datorează atât factorilor mecanici cât și hormonali.

Studiile arată că undeva între jumătate și trei sferturi dintre femeile gravide suferă de dureri de spate la un moment dat în timpul perioadei de sarcină.

6 lucruri care pot fi periculoase în timpul sarcinii

Durerile de spate în sarcină – cauze

Durerea de spate în sarcină este în mod obișnuit observată în zona în care pelvisul îți întâlnește coloana vertebrală, la articulația sacroiliacă.

Cele mai frecvente cauze ale durerii de spate în timpul sarcinii timpurii includ:

1. Creșterea în greutate

În timpul unei perioade sănătoase de sarcină, femeile tind să câștige în greutate și coloana vertebrală trebuie să susțină această greutate.

Greutatea copilului în creștere și a uterului exercită presiune asupra vaselor de sânge și a nervilor din pelvis și din spate,
cauzează dureri de spate la începutul sarcinii.

2. Modificări ale posturii

Sarcina își schimbă centrul de greutate. Ca rezultat, puteți să vă simțiți durerile de spate datorate mușchilor abdominali întinși care vă împiedică să mențineți alinierea corectă.

3. Separarea musculară

Pe măsură ce uterul se extinde, două foi paralele de mușchi care se deplasează de la coșul coastei până la osul pubian se pot separa de-a lungul cusăturii centrale.

Această separare poate agrava durerea din spate.

29 cele mai frumoase nume regale pentru fete. Sunt inspirate de prințese și regine

4. Stresul

Stresul emoțional poate provoca tensiune musculară în spate, care poate fi experimentată ca dureri de spate sau spasme spate.

5. Excesul de greutate

Sunteți predispusă la dureri de spate în timpul sarcinii dacă sunteți supraponderală sau dacă nu este prima sarcină.

Munca intensă, durerea pelviană anterioară, vătămarea pelvisului pot provoca dureri de spate în timpul sarcinii.

Deși durerea de spate este sinonimă cu sarcina, este dură! Înțelegerea cauzelor durerii de spate și a ceea ce se poate face pentru a o atenua, poate oferi o ușurare.

Durerile de spate în sarcină – tipuri de tratament

1. Cunoașteți-vă limitele!

Încercați să nu ridicați obiecte grele. În cazul în care trebuie să vă îndoiți să ridicați ceva greu, ridicați-l corect!

Nu vă îndoiți la talie, îndoiți-vă din genunchi sau ghemuit și ridicați-l. Nu vă întoarceți spatele.

2. Practicați postura bună

Evitați să stați mult timp în picioare sau pe scaun. Utilizați un scaun și evitați să stați picior peste picior.

Așezați-vă pe scaune care au suporturi de spate sau utilizați perne la spate și încercați să stați dreaptă, cu umerii relaxați.

La locul de muncă și la condus, folosiți un suport lombar pentru scaun.

Încercați să faceți pauză în mod regulat de birou și să luați aer proaspăt la prânz.

Fiți atentă la orele pe care le lucrați, evitați lucrările grele. Utilizați un prosop cald pentru a vă oferi confort.

Dacă aveți un copil și sunteți însărcinată, este deosebit de important să respectați tehnicile corecte de ridicare.

Întotdeauna îngenunchează sau alăturați-vă pentru a ridica copilul și, dacă acest lucru devine dificil, stați jos și lăsați copilul să urce în poală.

Exerciții simple pe care le poți face în timpul sarcinii

3. Somn ușor!

Luați în considerare utilizarea unei perne de sarcină/suport pentru a face mai confortabil dormitul sau așezați o pernă între genunchi și alta sub burta.

Utilizați o saltea fermă pentru a dormi.

Pentru a coborî din pat, rotiți-vă într-o parte și împingeți-vă într-o poziție așezată, apoi ridicați încet.

Cereți ginecologului să vă recomande exerciții de întindere, exerciții de impact reduse care sunt sigure.

Aceste exerciții regulate vă pot ajuta să ușurați durerile de spate și să creșteți flexibilitatea corpului.

Faceți un masaj delicat de sarcină dacă medicul vă dă voie.

Nu luați niciodată medicamente fără a vă consulta mai întâi medicul, acesta poate provoca mai târziu complicații în timpul sarcinii.

4. Haine lejere

Purtați mărimea potrivită a sutienului de maternitate, cu susținere. Asigurați-vă că benzile sunt suficient de largi pentru a evita tensionarea umerilor și a gâtului.

Purtați o îmbrăcăminte de sprijin abdominal sau pantaloni de maternitate cu benzi largi de sprijin care se potrivesc sub burtă.

Evitați să purtați haine strânse în timpul sarcinii, deoarece acest lucru poate determina reținerea fluxului sanguin și poate reduce aprovizionarea cu oxigen a mușchilor, ceea ce reprezintă o altă cauză a durerii de spate în timpul sarcinii.

Evitați să purtați tocuri înalte. Doctorii sugerează că purtați încălțăminte cu tocuri joase și sprijin bun.

Chiar dacă nu sunt la modă, ele sunt cele mai bune atunci când vine vorba de confortul și siguranța voastră și a copilului.

Sciatica la gravide. Cauze, tratament și exerciții eficiente

5. Acupunctura

Acupunctura este o formă de medicină chineză care folosește ace subțiri pentru a stimula anumite puncte ale corpului pentru a elimina durerile.
Studiile au arătat că acupunctura poate fi eficientă în ameliorarea durerii de spate în timpul sarcinii, în mod natural!

6. Aromaterapia

Relaxarea într-o baie caldă cu nu mai mult de două sau trei picături de uleiuri esențiale de lavandă sau ylang ylang poate ajuta la ameliorarea durerii musculare.

Cu toate acestea, uleiul de lavandă trebuie utilizat doar ocazional în primul trimestru, deoarece poate stimula contracțiile.

7. Remedii din plante

Remediile din plante pentru durerile de spate, cum ar fi gheara diavolului, trebuie folosite cu precauție extremă în timpul sarcinii, deoarece nu există suficiente dovezi că acestea sunt sigure.

8. Aplicați căldură sau gheață

Pernele de încălzire sau pachetele de gheață pot ajuta la reducerea temporară a durerilor de spate.

Masajele pot fi, de asemenea, utile pentru femeile însărcinate care suferă de dureri de spate.

9. Gândiți pozitiv și frumos

O minte calmă duce la o stare mai relaxantă. Puteți încerca o yoga și o meditație care vă va relaxa mintea și spatele.

Greutatea în timpul sarcinii. Câte kilograme ar trebui să iei în cele 9 luni

10. Dieta nutritivă

Păstrați greutatea în timpul sarcinii, orice e mai mult duce la dureri de spate.

O dietă echilibrată și nutritivă este un aspect important al unei sarcini sănătoase.

În urma unei alimentații sănătoase, echilibrarea carbohidraților, a grăsimilor și a proteinelor, precum și o varietate de fructe și legume, asigură o alimentație bună.

Tăiați complet cofeina din dietă, este o modalitate bună, naturală de a evita durerile de spate.

Durerea severă a spatelui poate fi legată de osteoporoza asociată sarcinii, osteoartrita vertebrală sau artrita septică. Cu toate acestea, acestea nu sunt comune.

Exerciții pentru dureri de spate în timpul sarcinii

1. Exerciții cardiovasculare

Exercițiile cardiovasculare, cum ar fi mersul pe jos, înotul și ciclismul, sunt sigure pentru femeile însărcinate.

Antrenamentele cardiovasculare măresc rata bătăilor inimii pe o perioadă considerabilă, ceea ce ajută în mod substanțial la tratarea durerilor de spate.

Puteți efectua exercițiile de la 20 la 45 minute timp de trei până la cinci zile în fiecare săptămână.

Asigurați-vă că efectuați exerciții cardiovasculare la un nivel ușor până la moderat, fără a vă supune epuizării.

Cât de multă apă ar trebui să bei când ești însărcinată

2. Ridicarea brațelor și picioarelor

Ridicările brațelor și picioarelor este extrem de benefică pentru mușchii și fesele spatelui și reduce durerea din spate.

Tot ce trebuie să faceți este să stați pe genunchi și pe mâini menținând coloana vertebrală dreaptă și efectuând o înclinare pelviană.
Apoi ridicați piciorul stâng și brațul drept pentru a face o linie dreaptă cu coloana vertebrală.

După o pauză, coborâți încet brațul și piciorul.

Repetați același exercițiu cu brațul și piciorul opus.

Dacă găsiți că este dificil să efectuați acest exercițiu pentru durerile de spate în timpul sarcinii, ridicați separat brațul sau piciorul.

Calciul în sarcină. Cât de important este și în ce surse alimentare îl găsești

3. Exerciții Kegel

Exercițiile Kegel întăresc mușchii pelvisului și tratează durerea de spate.

Sarcina, din multe motive bune, este considerată o perioadă fragilă a vieții unei femei.

Simptomele asociate cu dureri de spate nu trebuie neglijate. Dacă nu sunt tratate, pot persista în timpul sarcinii și afecta stilul de viață și starea de sănătate a pacientului postpartum.

Prin urmare, este esențial să înțelegeți problemele care stau la baza durerii din spate, inclusiv opțiunile adecvate de prevenire și tratament.

Sarcina este o binecuvântare și un moment fericit pentru cuplurile căsătorite.

Este o perioadă în care mama trebuie să fie prudentă să-și protejeze copilul și să-l aducă în siguranță pe lume.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...