Durerile de spate, indiferent de cauză, tind să ne reducă activitatea, mobilitatea și disponibilitatea pentru deplasări, chiar și acum, în prag de concediu. Iată cum poți preveni neplăcerile cauzate de dureri de spate.

În numai 10 pași, poți avea o vacanță de vis, numai dacă pui în bagaj și sfaturile specialistului dr. Iulia Belc, director medical Bio Ortoclinic. Toți cei cu probleme la coloana cervicală, dorsală sau lombară au numai de câștigat.

Sfaturi anti dureri de spate

1 – Alegeți genți și valize ușoare, eventual pe roți, și fiți atenți la scoaterea din portbagaj! Depărtați picioarele la nivelul umerilor, îndoiți ușor genunchii și din această poziție scoateți bagajele, ca să nu aveți dureri de spate. Evitați să le ridicați și încercați să folosiți pantele și lifturile.

2 – Țineți cont de poziția scaunului în mașină sau în avion! Spătarul trebuie să fie drept, iar  perioadele de relaxare trebuie alternate cu mișcări de pedalare și de rotație ale picioarelor. Dacă nu sunteți șofer și suferiți de dureri cervicale, folosiți un guler de suport cervical.

3 – Ajunși la destinație, verificați salteaua și pernele, căci saltelele și pernele prea moi trebuie evitate.

4 – Dacă este o zonă montană evitați plimbările lungi în pantă. Dacă apar dureri de spate, este un semn că trebuie să vă opriți. Odihniți-vă până la dispariția puseului.

5 – Alegeți încălțămintea comodă, cu talpă  elastică, cu susținător al bolții platare și amprente anatomice pentru degete și călcâi.

Când ai dureri de spate la mare…

6 – Evitați expunerea la soare în jurul prânzului, când intensitatea radiațiilor solare este maximă. Utilizați cremă de protecție. Cei care au dureri de spate trebuie să evite mersul desculț pe nisipul uscat. Folosiți sandale de plajă ergonomice. Mersul desculț pe terenul neregulat este suprasolicitant pentru coloană, generând stres semnificativ asupra discului intervertebral.

7 – Și alegerea șezlongului este extrem de importantă! Capul acestuia trebuie ridicat la 35 de grade, iar sub genunchi trebuie pus un prosop făcut sul. Culcat pe burtă, se recomandă plasarea aceluiași prosop facut sul, sub abdomen. La intervale scurte trebuie schimbată poziția. O plimbare pe malul mării, pe nisipul ud, este o bună metodă de a activa circulația periferică și de a întări musculatura.

8 – Înotul este indicat, în special stilul bras. Atenție, nu se recomandă stilul fluture și nici înaintarea contra valurilor mari, pentru că orice mișcare de hiperextensie lombară poate fi cauzatoare de durere.

9 – Dacă mergeți în stațiuni cu izvoare termale, ape sărate și nămol, încercați să profitați la maximum de beneficiile acestora. Onctiunile cu nămol pe spate sau/și la nivelul altor articulații afectate sunt benefice pentru calmarea durerilor articulare. În plus, făcând aceste aplicații într-o formulă alternantă cald-rece, plajă-nămol-apă, veți stimula sistemul de termoreglare al organismului și îl veți ajuta să se adapteze mai ușor la schimbările bruște de temperatură și climă, iar în astfel de momente să nu mai reacționeze dureros.

10 – Hidratați-vă din plin și evitați băuturile alcoolice pe plajă! Seara puteți dansa, adoptând un stil care să nu vă producă dureri de spate.

Sursa foto: Shutterstock