Durerea nu te lasă să dormi? Încearcă Shiatsu!

Durerea nu te lasă să dormi? Încearcă Shiatsu!

A dormi liniştit noaptea poate părea un vis imposibil de atins pentru cei cu durere cronică. Mai mult decât atât, situaţia tinde să se agraveze în timp, rezultând într-un circuit de durere fără sfârşit și insomnie. Dar masajul Shiatsu te poate ajuta să uiți de durere și să ai un somn bun.

Bogdan Begligiu, terapeut www.tummoreiki.ro

Bogdan Begligiu, terapeut www.tummoreiki.ro

Durerea cauzează privarea de somn, care, la rândul ei slăbeşte mecanismele naturale de control asupra durerii – ceea ce duce la mai multă durere şi mai multă insomnie. Shiatsu este o tehnică de masaj veche, de mai bine de un secol, în care practicantul stimulează punctele de presopunctură ale pacientului pentru a calma durerea şi stresul. Se crede despre această tehnică că funcţionează pentru a echilibra şi pentru a elibera fluxul de chi, sau „forţa de viaţă', energia organismului. „În timpul shiatsu auto-administrat tot ce trebuie să faceţi este să efectuaţi tehnicile pe propria persoană', spune terapeutul Bogdan Begligiu.

Ce spun cercetătorii despre masajul Shiatsu

Din moment ce utilizarea medicamentelor nu este recomandată pe termen lung, cercetătorii de la Universitatea din Alberta au explorat terapii alternative pentru a ajuta persoanele cu dureri cronice să obţină un somn mai bun. Descoperirile lor au arătat că tehnicile shiatsu auto-administrate – o formă japoneză de masaj similară cu presopunctura care poate ajută oamenii cu dureri să adormă mai repede şi să doarmă o perioada mai lungă de timp.

Poți să îți faci singură masaj

Pentru acest studiu, nouă persoane care suferă de durere cronică au fost instruite în tehnici de mână shiatsu pentru a le efectua chiar înainte de culcare. La follow-up-ul de două şi opt săptămâni, participanţii au raportat că au adormit mult mai repede şi au dormit mai mult, de asemenea. De fapt, mulţi participanţi au spus că le-a fost greu să nu adoarmă în timpul shiatsu şi de obicei au adormit înainte să îşi fi terminat tratamentul.

Cercetătorii au observat că atenţia mentală puternică necesară pentru Shiatsu poate fi suficientă de una singură pentru a ajuta oamenii să adoarmă mai repede – pur şi simplu nu există nici un spaţiu mental lăsat liber pentru gânduri negative (de multe ori, acestea reprezintă o parte din insomnie).

Sursa foto: 123rf.com / Andriy Popov