Furnizorii de internet și cablu TV din țară: ”Nu vom întrerupe serviciile pentru neplata facturilor, în măsura în care…”

dupa cat timp se taie internetul si cablul tv in perioada starii de urgenta

​Furnizorii mici de internet și cablu TV din mai multe orașe din țară au început să-și sune clienții care au întârzieri la plată pentru a afla când își pot plăti facturile restante. Unii abonați au fost amânați de la plată pe termene scurte, iar celor care nu și-au plătit facturile mai mult de două luni și nici nu răspund la telefon le-au fost întrerupte serviciile.

Informațiile au fost oferite HotNews.ro de Interlan, asociație care reprezintă 38 de furnizori mici de internet din țară.

Luna trecută, arbitrul telecom (ANCOM) a solicitat furnizorilor ca, pe perioada stării de urgență, să nu întrerupă serviciile pentru neplata facturilor.

Solicitarea autorității, transmisă în 20 martie, nu este însă ușor de respectat, cel puțin de către furnizorii mici de internet și televiziune prin cablu, pentru care o astfel de cerință generează presiune asupra plății propriilor angajați precum și a serviciilor contractate de la alte firme.

11 din cele 38 de firme membre ale asociației Interlan, care cuprinde furnizori mici de internet și cablu TV din București, Arad, Vaslui, Cluj, Suceava și Iași, au răspuns, sub protecția anonimatului, întrebărilor HotNews.ro privind modul în care reușesc să respecte solicitarea autorităților.

„Majoritatea furnizorilor percep această solicitare ca fiind o recomandare, însă spun că vor ține cont de ea până în momentul în care activitatea firmei va fi afectată de neplata furnizorilor și a salariilor.

Cei mai mulți furnizori spun că vor opri serviciile dacă neplata facturilor de către clienți va face ca situația financiară a companiei să devină critică, dar și pentru nerespectarea altor clauze contractuale”, a precizat Eric Andrei Băleanu, președintele Asociației Interlan.

Ce măsuri au fost luate în cazul clienților care nu și-au plătit facturile?

„Momentan îi sunăm și insistăm. I-am contactat pentru a le reaminti, le-am retrimis facturile restante pe e-mail si le-am cerut să ne comunice termenele in care pot plati aceste facturi”, spune unul dintre furnizorii de internet (ISP-ist).

Unii susțin că amână plata facturilor în cazurile celor care dovedesc faptul că sunt afectați de criza COVD-19.

„Fiind vorba în mare măsură de clienți rezidențiali, cu o valoare mică a abonamentului și de o situație de urgență, în cazul celor care au intrat în șomaj tehnic sau primesc ajutor de șomaj și care au putut dovedi acest lucru, le este acordată o perioadă de grație pe durata stării de urgență”, spune un alt furnizor de internet.

Cei mai mulți spun că amână la cerere plata facturilor, dar se fac și suspendări și deconectări de servicii.

„Dacă ne solicită amânarea plății o facem pentru maxim 1 luna (o făceam și până să apară recomandarea ANCOM), iar dacă nu anunță nimic se suspenda serviciile”, spune un alt furnizor.
„Am suspendat serviciile acelor clienți care aveau 2 luni restanță și care nu au putut fi contactați la numărul de contact din contract”, explică un alt furnizor.

„Da, am suspendat serviciile pentru depășirea cu mai mult de 15 zile a termenului limită de plată al facturii”, declară un alt ISP-ist.

„În situația în care facturile erau mai vechi de 60 de zile, când oricum nu era starea de urgență”, a spus un alt furnizor de internet.

În privința consumului de internet din rețele, președintele Interlan a precizat că „toți furnizorii au resimțit o creștere de trafic cu valori între 20% și 50% în ultimul timp, perioada de primăvară fiind în mod normal una în care traficul scade. Se constată creșteri ale traficului în special dinspre furnizorii de conținut Facebook, Google și Netflix”.

Vezi și Florin Cîțu dă explicații legat de ordonanța privind amânarea ratelor bancare. Au fost făcute câteva modificări

Citește și: