Listă a bunelor obiceiuri în zilele de sărbătoare:

  • La masa de Crăciun vă puteți bucura de sarmale, iar seara serviți friptura, apoi a doua zi încercați salata beof și ciorba de legume, iar seara o masă cu pește și legume, mămăliguță și desert.
  • Micul dejun poate fi onorat cu o felie de cozonac și piftie cu salată de legume, iar gustările vor fi cu fructe de sezon.
  • O idee proastă este să săriți peste mese în speranța că nu veți acumula kilograme în acele zile. Efectul este chiar contrar, pentru că la singura masă din zi pe care v-o propuneți veți mânca necontrolat, cantități mari de mâncare și în combinații nepotrivite, lucru extrem de stresant pentru organism și de asemenea îngrășător.
  • Evitați sucurile dulci îmbuteliate și carbogazoase.
  • Evitați pâinea albă și înlocuiți-o cu pâine integrală.
  • Preparați mămăliga cu mălai de țară, cu indice glicemic scăzut.
  • Evitați sosurile albe grele și alegeți sosul roșu, de muștar sau vinaigrette.
  • Începeți masa cu ciorbă/supă sau salată.
  • Consumați dulciurile doar la sfârșitul meselor și nu între mese.
  • Turta dulce poate fi preparată cu făină integrală.
  • Evitați vopselurile alimentare care dau culoare ornamentelor de desupra, pentru că acestea conțin chimicale nesigure pentru consumul uman.
  • Vinul fiert cu scorțișoară este un deliciu al iernii care se consumă cu răspundere (maximum un pahar).
  • Mergeți ori de câte ori aveți ocazia la o plimbare.

Sfaturi recomandate de dr. Ruxandra Pleșea, Medic Specialist Diabet, Nutriție și Boli Metabolice, ruxandra.plesea@sana-med.ro

RUXANDRA PLESEA Low RES

Credit foto: 12rf.com