Dovleacul, un deliciu cu beneficii în slăbire

Dovleacul, un deliciu cu beneficii în slăbire

Dovleacul are o poziție fruntașă între alimentele bune în slăbire. Singura cerinţă este să îţi placă, deoarece trebuie să îl consumi destul de des şi în diverse combinaţii.

 

Renumitul dovleac joacă un rol principal în aceasta perioadă a anului. Este bogat în vitaminele A, B, C, constituie un antioxidant cu proprietăţi deosebite, nu conţine grăsimi saturate şi este eficient în menţinerea unui nivel bun al colesterolului. Acestă legumă conţine şi multe fibre, ceea ce ajută procesul digestiv şi are puţine calorii. În plus, datorită conţinutului de magneziu şi potasiu, întăreşte sistemul imunitar, stimulează activitatea rinichilor şi dă organismului multă energie.

Bun în preparate principale și în deserturi

Poate fi mâncat proaspăt sau îl poţi găti uşor în diverse preparate. În supe, dă un gust deosebit. Se combina foarte bine cu măsline, ulei de măsline, cimbru, rozmarin. Poate fi folosit şi în tocăniţe (de vită cu dovleac, tocăniţă de dovleac cu cartofi şi iaurt) sau copt. Dar varianta cea mai delicioasă este în deserturi. Plăcintele şi tartele cu dovleac sunt la mare căutare toamna, doar ca nu se poate spune că sunt şi cele mai indicate pentru formele tale. Aşa că, ai mare grijă la cantitate!

Îţi alcătuieşti propriul meniu

Consumă în fiecare zi băutură de dovleac, la micul dejun. Apoi, la prânz, supă de dovleac, la cină dovleac copt (100g), iar ca gustare, 50 de grame de seminţe de dovleac crude. Pe lângă acestea poţi consuma zilnic salate (250g), două felii de pâine prăjită sau graham (pe zi), legume coapte şi carne slabă (200 g pe zi).

Băutura de dovleac o prepari punând într-o oală apă şi 500g de dovleac curăţat, fierbe-l până devine moale şi apoi pasează-l.

Supa de dovleac se pregăteşte punând la fiert 1,5 kg de dovleac, un morcov, o ceapă şi o ţelină. Când legumele sunt fierte, pasează-le, apoi ia supa de pe foc şi adauga 200 ml de iaurt, sare şi piper. Poţi adăuga şi puţin suc de lămâie.

Dovleacul copt se dă la copt, însă pune o bucată pe care s-o mănânci proaspătă, la acea masă. La final adaugă, în funcţie de gust, puţină scorţişoară sau vanilie.

Ştiai că…

dovleacul este leguma anticolesterol ideală datorită pectinelor conţinute şi care întârzie trecerea zaharurilor în sânge?

betacarotenul pe care îl conține reduce riscurile creşterii nivelului glicemiei?

este una dintre legumele cu cea mai mare cantitate de vitamina A, esenţială pentru frumuseţea pielii?

Dovleacul este o opțiune bună!

' Natura umană ne face să căutăm soluţii tot timpul pentru problemele noastre, mai ales când am avut o viață întreagă probleme cu greutatea. Pentru dovleac, conținutul în carbohidrați este de 4%, are foarte multe fibre. Aceste caracteristici îl plasează într-o poziție fruntașă în cursa alimentelor recomandate într-o cură de slăbire, dar contează foarte mult cu ce este asortat. Dovleacul este un aliment incomplet, nu este o sursă pentru grăsimi, proteine, calciu etc.. Mai recomand apă, mișcare și, eventual, suplimente alimentare pentru deficitele reale pe care le are dovleacul.' (Dr. Ciprian Constantin, Șef Departament Nutriție și Diabet, Spitalul Militar Central 'Carol Davila')

Dr. Ciprian Constantin

Dr. Ciprian Constantin

 

Credit foto: 123rf.com