Cum să dormi puțin și să te trezești odihnit. 8 trucuri de combatere a privării de somn

Dormi mai puțin, dar te simți odihnit. Pare un vis irealizabil. Totuși, cu aceste modalități de combatere a privării de somn, poți să dormi puțin și să te trezești odihnit.

Ai multe de făcut și puțin timp. Pare că renunțarea la o oră sau mai multe de somn poate fi soluția. Dar ce te faci cu oboseala? Este timpul să regândești această idee și să îi oferi o țintă mai practică, care să se încadreze mai realist într-un stil de viață urban. Aplică aceste strategii pentru ca să dormi puțin și să te trezești odihnit.

Vrei să petreci mai multe ore active și mai puține de somn. Desigur, pare imposibil să o faci în fiecare zi. Dar adevărul este că trebuie să ne reglăm corpurile pentru a ne adapta stilurilor noastre de viață. Este important să înveți să te odihnești eficient și să te hrănești corespunzător.

Cum să dormi puțin și să te trezești odihnit: Mergi la culcare când ți-e somn

Nu ai ore fixe de somn. Te culci uneori la 22, alteori la 2. Uneori dormi 5 ore pe noapte, alteori 8. Ar fi bine să-ți faci un program clar de somn și să te ții de el. La început, fii atent la semnalele pe care ți le dă corpul tău. Du-te la culcare, pe cât posibil, atunci când îți este somn. Nu încerca să te relaxezi altfel. Foarte ciudat, dacă te forțezi să stai o oră în plus făcând o activitate care îți place nu îți este de folos. Nu mai zăbovi o oră în plus, fie la bar, la teatru, pe canapea sau pur și simplu în fața laptopului.

 

Cum să dormi puțin și să te trezești odihnit: Descoperă care este programul tău de somn

Corpul nostru este supus diferitelor faze sau cicluri de somn în fiecare seară. La fiecare două-trei ore, începem un nou ciclu de somn și parcurgem două până la patru cicluri de somn într-o noapte. Dacă te trezești la sfârșitul unui ciclu complet, șansele sunt să te simți mai puțin epuizat sau uzat în timpul zilei, în comparație cu cineva care își perturbă ciclul de somn la mijloc. Așadar, descoperă-ți ciclurile de somn și ajută-ți corpul să intre în ritm.

 

Cum să dormi puțin și să te trezești odihnit: Folosește energia soarelui

Reîncărcă-ți instantaneu bateriile, stând la lumina soarelui dimineața timp de câteva minute la începutul zilei. Lumina naturală acționează ca un stimul pentru creierul tău pentru a înțelege debutul zilei și toate activitățile care trebuie întreprinse.

Cum să dormi puțin și să te trezești odihnit: Evită abuzul de cafea

În timp ce prima cană de cafea din zi te poate face să te simți în formă, următoarele te pot deshidrata și te vor face să te simți mai obosită. Redu aportul de cofeină și înlocuiește-l cu alte băuturi sănătoase și sucuri.

Citește și: Cum să ai un somn liniștit și cât mai odihnitor

Ca să dormi puțin și să te trezești odihnit, hidratează-te

De multe ori după prânz începi să te simți obosit sau chiar epuizat. Creierul nostru începe să-și piardă atenția. O modalitate bună de a recâștiga concentrarea pierdută este să bei suficiente lichide sănătoase sau pur și simplu apă. Acestea ajută la hidratarea țesuturilor și la creșterea fluxului de oxigen către creierul nostru. O altă idee bună este să îți începi ziua cu două pahare cu apă. Încearcă acest lucru pentru câteva zile. În curând veți simți setea de dimineață imediat ce te dai jos din pat.

Ia o gustare la intervale regulate

Privarea corpului tău de somn de calitate trebuie compensată cu o gustare bună și sănătoasă la intervale regulate, poate după fiecare două ore. Atunci când dormi puțin, consumă între mese iaurt ușor, fructe, nuci sau granola. Gustările ușoare sunt, de asemenea, ușor de digerat pentru corp și îți oferă un plus de energie. Dimpotrivă, mâncărurile garse și mesele copioase te fac să te simți obosit.

 

Cum să dormi puțin și să te trezești odihnit: Fă mișcare dimineața

Mersul rapid, joggingul sau alte exerciții fizice pot face minuni pentru starea ta fizică. Nu numai că îți ajută coprpul și mușchii, ci îți activează mintea, îți îmbunătățesc starea de spirit și te pregătesc pentru ziua ce urmează. Te simți plină de viață și de energie.

Citește și: Cum tratezi oboseala cronică

Cum să dormi puțin și să te trezești odihnit: Fă pauze

În timp ce muncești, este bine din când în când să faci o pauză. Dacă petreci multe ore în fața ecranului computerului, este bine să îți iei ochii de pe monitor la intervale regulate și să privești ceva verde. Desigur, ne referim la planta de pe birou. De asemenea, poți ieși la o mică plimbare, dar nu la o țigară.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com