Kefir – Un aliment extrem de sănătos, kefirul reprezintă o soluție și de îmbunătățire a digestiei. La fel, laptele bătut și iaurtul. În cazul celui din urmă, alege iaurtul natural, cu un conţinut de grăsime până în 3%.

Ovăz, secară, grâu, orz – Consumate zilnic, aceste cereale integrale reglează tranzitul intestinal şi scad glicemia. Studii efectuate de-a lungul timpului au concluzionat că femeile care mănâncă des cereale integrale au şanse mai mici să se îngraşe.

Seminţe de in – Atât micile seminţe de in, cât și cele de quinoa fac minuni pentru digestie. Include-le în alimentaţia ta zilnică pentru o digestie optimă.

Prune uscate – Bogate în minerale şi vitamine, prunele uscate pot fi lasate în apă sau în iaurt câteva ore şi apoi le mănânci. Vei constata efectul lor laxativ.

Struguri – Aceste fructe sunt un foarte bun diuretic, stimulează digestia şi eliminarea toxinelor, . De asemenea, un măr pe zi este, și el, benefic în tratarea constipaţiei.

Ulei de măsline – Este foarte bine tolerat de stomac şi acţionează ca un laxativ blând. Ia o linguriţă de ulei de măsline pe stomacul gol.

Zeamă de varză – Sucul de varză consumat de trei ori pe zi, după fiecare masă, asigură un scaun normal şi reglează digestia.

 

Hidratarea e importantă

Pentru a avea un tranzit intestinal bun este esenţial să asigurăm un nivel optim de hidratare. Consumă cel puţin 2 litri de apă pe zi şi evită băuturile diuretice, ca ceaiurile de slăbire, cele pentru eliminarea retenţiei de apa, cafeaua băută în exces sau alcoolul. De asemenea, activitatea fizică moderată şi regulată acționează benefic atât asupra muşchilor, cât şi pentru întreţinerea unei digestii sănătoase. 30-45 de minute de mişcare zilnică sunt suficiente.

Ține cont de antrenamentul digestiv!

”Propune-ți să ai un program regulat de viaţă, incluzând mâncarea servită la mese regulate, odihna şi un ritm constant al scaunului. Este important să mergi la toaletă atunci când simţi nevoia să o faci, iar dacă ai deja probleme cu constipaţia încearcă să construieşti un reflex mergând la toaletă în fiecare zi, la aceeaşi oră dimineaţa şi seara, încercând timp de 10 minute să ai scaun. Acest aspect al antrenamentului digestiv este cel mai adesea ignorant în contextul unei vieţi foarte aglomerate, dar este un instrument foarte util în combaterea constipaţiei şi asigurarea unui tranzit digestiv corect”, explică Cori Grămescu, coach de lifestyle și tehnician în nutriție.

Cori Gramescu

Cori Grămescu, www.cori.ro

Credit foto: Shutterstock