Dietele vegetariană și vegană favorizează slăbirea

Dietele vegetariană și vegană favorizează slăbirea

Majoritatea oamenilor decid să adopte o alimentație vegetariană sau vegană din motive ce țin de sănătate, de mediul înconjurător, de religie. Dar dacă s-ar lua în calcul și scăderea în greutate?

Dorința de a scăpa de kilogramele în plus ar putea deveni un motiv serios de decizie a trecerii de la o alimentație obișnuită la una din care carnea să fie tăiată de pe listă. O analiză publicată recent și citată de The Salt arată că oameni care au trecut la o dietă vegetariană au scăpat de o greutate mai mare, în decursul unui an, comparativ cu persoanele care urmează o alimentație obișnuită în rândul americanilor.

Cercetări anterioare au asociat dieta vegetariană cu reducerea riscului de apariție a diabetului de tip 2 și a bolilor cardiace coronariene. Dar au fost și câteva studii mari cu privire la legătura dintre renunțarea la carne și scăderea în greutate. Astfel că un grup ce cercătători afiliați la Universitatea Harvard au strâns toate cercetările pe care le-au găsit cu privire la dieta vegetariană și la efectul acesteia asupra slăbirii. Echipa s-a axat pe două tipuri mari de alimentații: ovo-lacto-vegetariană, care permite  includerea în meniu și a unor produse ca lapte și ouă, și vegană, care se bazează exclusiv pe plante, semințe, fructe și legume fără produse animale.

Rezultatul analizei publicate inițial în Jurnalul de Medicină Internă este că dietele vegetariene pot duce la o scădere în greutate cu până la 2 kilograme de-a lungul a 12 luni în rândul celor care adoptă acest stil alimentar, comparativ cu oamenii care nu își schimbă dieta. În timp ce în cazul dietei vegane, persoanele au scăzut cu până la 2,5 kg mai mult.

 

Credit foto: Flickr.com