Dieta vegetariană pentru copii. Sănătoasă sau nu?

Dieta vegetariană pentru copii. Sănătoasă sau nu?

Dieta vegetariană pentru copii este recomandată sau nu? Dieteticienii au răspunsul care vine însoțit și de explicațiile de rigoare.

Raspunsul scurt este da, dar numai cu planificarea corectă și cunostințele necesare, un copil poate obține tot ce are nevoie cu o dietă vegetariană.

Cea mai mare preocupare a dietelor vegetariene din copilărie este insuficiența nutrițională.

Prin urmare, părinții trebuie să fie foarte bine informați, altfel există riscul de deficiență a vitaminei D, a calciului, a fierului și, eventual, a vitaminei B12.

Care sunt cele mai importante puncte pe care părinții trebuie să le știe atunci când hrănesc copilul cu o dietă vegetariană?

Obezitatea copiilor – 3 factori de risc maxim identificați

Dieta vegetariană pentru copii. Sănătoasă sau nu?

1. Alăptarea

Alăptarea este încurajată cel puțin în primele șase luni, deoarece laptele este o sursă bogată de nutrienți.

Mulți părinți continuă să alăpteze până la vârsta de un an sau mai mult, deoarece laptele matern este o sursă atât de bogată de nutrienți.

Cu toate acestea, nu ar trebui să fie singura sursă de nutriție, iar înțărcarea ar trebui să înceapă de la șase luni.

Dacă părinții decid să oprească alăptarea la șase luni, se recomandă o formulă de soia îmbogățită cu fier, calciu, vitaminele B12 și D.

Soia și laptele de ovăz nu sunt potrivite pentru copiii mai mici de un an, deoarece nu au raportul corect între carbohidrați, proteine ​​și grăsimi.

De asemenea, acestea nu au nutrienți vitali pentru creștere și dezvoltare.

2. Înțărcarea vegetariană

În timpul înțărcării, cerealele de orez pentru copii, fortificate cu fier, reprezintă o mare opțiune ca prim produs alimentar, datorită sursei sale ridicate de fier.

Cerealele pot fi amestecate cu lapte de matern muls sau cu formula de soia pentru a menține o consistență subțire.

O varietate de alimente trebuie să fie folosite în momentul înțărcării, inclusiv legumele, cartofii, alimentele din cereale, pulpele (mazărea, fasolea și lămâia), tofu, nuci, semințe și fructe.

Atâta timp cât copilul nu are o alergie, nucile pot fi administrate de la șase luni, dar asigurați-vă că acestea sunt bine măcinate.

Copiii cu vârsta sub cinci ani nu trebuie să aibă nuci întregi din cauza riscului de sufocare și de inhalare.

În mod natural fructele dulci (cum ar fi merele sau bananele) sau legumele (morcovii, cartofii dulci) pot fi folosite pentru a îndulci alimentele, mai degrabă decât a adăuga zahăr.

Nu adăugați niciodată îndulcitori artificiali în produsele alimentare pentru sugari.

Vrei sa lași bebelușul pentru prima data cu bunica sau bona? Ce trebuie să știi!

3. Consumul de energie

Dietele vegane tind să fie mai puțin dense și copiii trebuie să mănânce cantități mari pentru a obține suficientă energie.

Știm că, de obicei, copiii au apetit scăzut, astfel încât realizarea nevoilor lor zilnice de calorii poate fi o provocare.

Adăugarea de uleiuri sănătoase la alimente, cum ar fi boabele de soia sau de rapiță sunt esențiale.

Acestea adaugă mai multe calorii la mese și încurajează producerea de acizi grași necesari pentru dezvoltarea creierului.

Dieta vegetariană pentru copii. Sănătoasă sau nu?

Concentrați-vă pe următorii nutrienți de la vârsta de un an:

5. Proteină

Proteina este un nutrient cheie pentru creșterea și dezvoltarea și este esențială în dieta fiecărui copil.

Există o mulțime de alimente bogate în proteine potrivite pentru o dietă vegană.

Ele includ, printre altele, fasole și linte care vor asigura un amestec de aminoacizi.

Cerealele, cum ar fi quinoa, nucile sunt surse bune de proteine, cu condiția să nu existe alergii la aceste produse.

Înlocuitorii de ouă sunt disponibile în magazinele pentru sănătate și în unele supermarketuri și pot fi folosite la gătit și coacere.

Scopul este de a include trei porții de proteine vegetale pe zi pentru a asigura o nutriție adecvată.

Uleiul de pește și beneficiile sale – 10 motive pentru care să-l consume familia ta

6. Alternative de calciu și lapte

Știm cu toții că calciul este esențial pentru oasele sănătoase și aproximativ 45% din masa osoasă este acumulată înainte de vârsta de 8 ani.

În următorii opt ani se plasează încă 45%, restul de 10% în următorii 10 ani.

Prin urmare, sunt necesare condiții esențiale de calciu pentru copiii cu dietă vegană.

Laptele de soia care este fortificat cu calciu și vitamina D este o alegere importantă și include iaurturi de soia și cereale bogate în calciu.

Ouăle și laptele de nucă de cocos sunt o altă opțiune, ambele sunt fortificate cu calciu, dar nu și cu vitamina D.

De ce este bine să consumi beta caroten în fiecare zi

Laptele de orez poate fi folosit ca băutură principală pentru copii de la vârsta de cinci ani.

Migdalele, tofu, fasolea și legumele cu frunze verzi sunt, de asemenea, surse bune de calciu și ar trebui să fie incluse în mod regulat în dieta copilului.

Este important ca părinții să verifice recomandările de calciu pentru copilul lor, deoarece variază în funcție de vârstă.

Înainte de a trece copilul pe o dietă vegetariană este indicat sfatul unui specialist pentru a nu pune în pericol sănătatea micuțului.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto