Dieta cu ghiveci durează cinci zile, iar în fiecare zi trebuie să mănânci un alt fel de mâncare. Rețetele sunt concepute pentru toată ziua, deci trebuie să îți împarți mâncarea astfel încât să îți ajungă. Nu e nicio problemă dacă nu mănânci tot. La micul dejun poți mânca cereale integrale cu iaurt sau o felie de pâine neagră cu brânză. Ca gustare între mese, fructele și legumele îți stau la dispoziție. Evită setea. Bea apă, chiar și apă minerală, ceaiuri sau limonadă cu miere.

Ziua 1
Ingrediente: 200 g carne de vită, două cepe, un cățel de usturoi, 100 g cartofi, un ardei gras, 100 g ciuperci, 2 lingurițe de ulei de măsline, 200 g roșii pasate, 500 ml suc de roșii, o linguriță de condimente (vegeta), boia iute, maghiran, sare.
Preparare: Carnea se condimentează, ceapa se ttaie rondele. Usturoiul se zdrobește. Cartofii se curăță de coajă, se spală și se taie cubulețe. Ciupercile și ardeiul gras se curăță și se taie mărunt. Uleiul se încinge și se adaugă carnea. Se lasă să se prăjească, se adaugă legumele și cartofii și se lasă 5 minute. Se adaugă roșiile, sucul de roșii, 300 ml de apă, vegeta și condimentele. Se fierbe jumătate de oră.

Ziua 2
Ingrediente: 300 g cartofi, 3 morcovi, 250 g fasole verde (din conservă sau congelată), două cepe, o lingură de unt, sare, piper, boia dulce, 200 g șuncă fără grăsime.
Preparare: Cartofii se curăță de coajă, se spală și se taie cubulețe. Se fierb cu 500 ml de apă și vegeta timp de 20 de minute. Morcovii se curăță și se taie felii. Ceapa se curăță, se spală și se taie mărunt. Untul se încinge într-o oală. Se adaugă morocvii, fasolea și ceapa și se lasă să se călească. Se condimentează cu sare, piper și boia. Se adaugă 500 ml de apă și vegeta. Se adaugă apoi catofii, cu tot cu apa în care au fiert. Șunca se taie mărunt și se pune în oală. Se mai lasă 10 minute la foc.

Ziua 3
Ingrediente: 300 g cartofi, 200 g carne tocată, o lingură de ulei de măsline, două cepe mici, un cățel de usturoi, o lingură de bulion, doi ardei grași, o lingură de coajp rasă de lămâie, o jumătate de linguriță de maghiran, boia, o conservă de fasole, cabanos, sare, piper.
Preparare: Cartofii se curăță de coajă, se spală și se taie cubulețe, după care se fierb 10 minute. Carnea tocată se prăjește în ulei, apoi se adaugă ceapa și usturoiul mărunțite. Se pun o lingură de bulion și 500 ml de apă. Se adaugă ardeiul curățat, spălat și tăiat mărunt, conserva de fasole, coaja de lămâie, maghiranul și boia. Se mai lasă la foc 10 minute. Cabanosul se taie felii și se adaugă la final, după care se condimentează cu sare și piper.

Ziua 4
Ingrediente: 200 g fasole verde, o conservă de mazăre, jumătate de conservă de porumb, un ardei iute mic, o ceapă, usturoi, 100 g cârnat, două lingurițe de ulei de măsline, o conservă de roșii tăiate în cubulețe, sare, piper, cimbru.
Preparare: Fasolea verde se taie bucăți și se fierbe 10 minute. Atât mazărea, cât și porumbul se scurg de apă, iar ardeiul iute se taie foarte mărunt. Se pune uleiul într-o oală, la foc mediu, se adaugă cârnatul feliuțe, ceapa mărunțită, usturoiul și roșiile, care se strivesc. Se lasă ăla prăjit, apoi se adaugă fasolea, porumbul și mazărea. După 5 minute se condimentează.

Ziua 5
Ingrediente: 300 g carne de pui, o lingură de unt, o ceapă, 125 ml vin roșu, 200 g varză, 150 g morcovi, o țelină, foi de dafin, 150 g cartofi, pătrunjel.
Preparare: Carnea se taie cubulețe și se prăjește bine în untul încins. Ceapa se curăță bine în untul încins. Ceapa se curăță, se taie și se prăjește până devine aurie. Se adaugă vinul roșu. Legumele se curăță, se spală și se taie mărunt, apoi se călesc în oală. Se adaugă 750 ml de apă și o linguriță de vegeta. Se fierbe totul la foc mic timp de 60 de minute. Se condimentează și se adaugă pătrunjelul.

Credit foto:

Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri
Parteneri