Dieta posibil perfectă după vârsta de 50 de ani

Dieta posibil perfectă după vârsta de 50 de ani

Cu siguranță ai auzit despre dieta mediteraneană. Noutatea este că aceasta este benefică nu doar pentru menținerea greutății normale, cât și pentru trup și minte, mai ales în rândul doamnelor aflate după la vârsta a doua.

Dacă îți place carnea de pește, asezonată cu o porție generoasă de legume, și obișnuiești să mănânci și fructe sau nuci, înseamnă că ai o dietă avantajoasă pentru sănătatea ta. Un studiu realizat de Școala de Sănătate Publică Harvard situează dieta mediteraneană în topul cele mai bune metode stiluri de alimentație în rândul femeilor de vârsta a doua și trecute de această vârstă. Mai exact, se notează în studiu, 'femeile aflate în jurul vârstei de 50 de ani care au avut un meniu mediteranean au fost în proporție de 40% mai ferite de boli cronice și de probleme fizice în următorea decadă a vieții lor, comparativ cu femeile care nu au adoptat o astfel de nutriție'.

15 ani a durat acest studiu.

Au participat 10.000 de femei

Cercetătorii au urmărit obiceiurile alimentare și stilul de viață a peste 10.000 de femei, aflate la începutul vârstei a doua. Apoi, la fiecare doi ani, aceleași persoane au completat chestionare cu privire la dieta lor zilnică. Pe parcursul studiului, care a durat 15 ani, s-a avut în vedere apariția mai multor afecțiuni și boli pulmonare, Parkinson sau cancer.

Rezultatele duc la ipoteza că o dietă sănătoasă poate îmbunătăți multiple aspecte ale stării generale a organismului și a abilității de funcționare când persoanele înaintează în vârstă„, a declarat Fran Grodstein, cercetător la Școala de Sănătate Publică Harvard.

Favorizează fericirea

De asemenea, co-autorul studiului, Meir Stampfer, a adăugat că dovezile găsite se adaugă informațiilor deja cunoscute despre beneficiile pentru sănătatea inimii, pe care le are dieta mediteraneană (bogată în plante și scăzută în grăsimi saturate). Stamfer însuși și-a schimbat alimentația datorită rezultatelor obținute. Mănânc mai multe nuci și fructe, în special de pădure, și cât mai puțini cartofi și carne. Și sunt mai fericit!', a spus cercetătorul. O altă concluzie a studiului este că dieta alimentară poate influența inclusiv starea psihică.

Cum faci trecerea la dieta mediteraneană

Adoptarea unei diete mediteraneene nu este dificilă. Un prim pas ar putea fi înlocuirea untului cu uleiul de măsline în prepararea mâncării. De asemenea, schimbarea cărnii de pui, de vită sau de porc cu cea albă, de pește. Iar legumele și verdețurile nu trebuie să lipsească de la masă. În timp ce fructele și semințele sau nucile pot fi incluse în meniu la câteva zile.

Nu în ultimul rând, un pahar de vin este binevenit. Subiecții considerați sănătoși în studiul realizat la Harvard au consumat și cantități moderate de alcool de calitate.


Chiar dacă nu reușim să respectăm tot, putem îmbunătăți obiceiurile

'Tot mai multe studii aduc argumente solide în favoarea adoptării dietei mediteraneene sau măcar a unor elemente din aceasta, datorită beneficiilor incontestabile privind menținerea și îmbunătățirea sănătății. Tipul de alimentație mediteraneană, bogat în fructe, legume, pește, semințe și oleaginoase, cu aport redus de grăsimi saturate și zaharuri rafinate a dovedit un efect de protecție împotriva principalului ucigaș al omului modern, bolile cardiovasculare. De asemenea, există o capacitate de protecție împotriva altor probleme grave, cum sunt anumite forme de cancer, dar și excesul ponderal. Chiar dacă nu reușim să respectăm toate elementele componente ale acestui tip de regim alimentar, în special datorită faptului că nu locuim în zona mediteraneană, putem împrumuta unele aspecte specifice, cum ar fi simpla creșterii a cantității de fructe și legume din regimul zilnic. (Dr. Șerban Damian, Nutriționist acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit)

Dr. Serban Damian poza nou mic

Dr. Șerban Damian

Credit foto: