Dieta Pioppi: regimul de 21 de zile care îți permite să mănânci până te saturi, cu o singură condiție

Dieta Pioppi: regimul de 21 de zile care îți permite să mănânci până te saturi, cu o singură condiție

Dieta Pioppi are toate șansele să capete în 2017 titulatura de cel mai bun regim alimentar pentru slăbire și prevenirea bolilor. Pioppi este un mic sat pescăresc din sudul Italiei, ai cărui locuitori sunt binecuvântați cu o speranță de viață mai mare decât restul lumii și cu o sănătate de invidiat. Acest loc i-a inspirat pe Aseem Malhotra și Donal O’Neill, ambii de profesie medici, să întocmească un plan alimentar de 21 de zile, cu scopul scăderii în greutate, dar mai ales al prevenirii anumitor boli cronice, de care locuitorii micului sat par a fi feriți. 

Află mai jos ce presupune dieta Pioppi, alimentele permise și interzise, precum și beneficiile acesteia pentru sănătate și siluetă!

Dieta Pioppi: slăbești fără să numeri calorii

Regimul Pioppi are ca principiu de bază renunțarea la zahăr și carbohidrați rafinați și înlocuirea acestora cu legume din belșug și alimente bogate în grăsimi sănătoase  (ulei de pește, nuci, avocado, ulei de măsline etc.), scrie Coachmag.co.uk.

Cum arată planul alimentar: iată ce trebuie să mănânci în fiecare zi

Este important de subliniat că dieta Pioppi nu presupune număratul caloriilor, având în vedere că alimentele recomandate sunt sățioase și nici măcar nu vei simți nevoia să mănânci foarte mult.

Dieta Pioppi: alimente de evitat

Zahărul este principalul ingredient care trebuie eliminat din regimul alimentar dacă vrei să slăbești și să te ferești de boli. De asemenea, mierea, siropurile și sucurile de fructe sunt interzise, deoarece au un indice glicemic mare și favorizează depunerea grăsimilor. Carbohidrații rafinați, în special cei care au la bază făina, sunt interziși în dieta Pioppi. Exemple de alimente bogate în carbohidrați rafinați: paste, pâine, orez alb, prăjituri etc.

De asemenea, trebuie să eviți alimentele prăjite în uleiuri industriale, precum cel de floarea-soarelui, de porumb sau de rapiță.

Carnea roșie nu este interzisă, dar ar trebui consumată cu moderație, neprocesată, cel mult 500 de grame/săptămână, așa cum recomandă și World Cancer Research Fund.

Ține post negru o dată pe săptămână

În perioada de 21 de zile cât durează dieta Pioppi, specialiștii recomandă o zi de post negru în fiecare săptămână, în care să se consume doar lichide. Acest lucru ar favoriza scăderea nivelului insulinei și, implicit, arderea depozitelor de grăsime.

Despre beneficiile postului pentru organism poți citi mai multe aici!

Cât despre alcool, dieta permite consumul a 200 ml de vin în fiecare zi, după cină. Se pare că este și unul dintre secretele longevității locuitorilor din Pioppi!

Lasă deoparte stresul cât ții dieta Pioppi. Și fă cât mai multă mișcare!

Orice regim alimentar are mari șanse de izbândă dacă starea emoțională este echilibrată. Așadar, încearcă pe cât posibil să eviți situațiile tensionate, surse de îngrijorare, profită de vremea plăcută și fă puțină mișcare în aer liber, meditează, fă yoga sau orice activitate îți face plăcere și te calmează. Chiar și o plimbare de 30 de minute, de 5 ori pe săptămână, paote avea efecte uimitoare atât pentru psihicul tău, cât și pentru silueta ta. De asemenea, ridică-te de pe scaun o dată la 45 de minute și petrece cât mai mult timp în natură.

Nici somnul nu trebuie ignorat! Pentru ca dieta Pioppi să ofere rezultatele promise, trebuie să faci un „efort” și să dormi cât mia mult și cât mai bine. Sunt necesare cel puțin 7 ore pe somn pe noapte, iar expunerea la ecranele dispozitivelor digitale este total contraindicată cu 2 ore înaitne de a merge la culcare, pentru că îți poate alunga somnul.

Respirația corectă face parte dintr-un stil de viață sănătos, așa că încearcă să faci zilnic câteva exerciții simple: inspiră 5 secunde, apoi expiră 5 secunde, concetrându-te doar pe respirație și nimic altceva, timp de 2 minute. Fă asta de patru ori pe zi și vei vedea cât de benefice sunt aceste exerciți de respirație pentru starea ta de bine.

Nu în ultimul rând, petrece mai mult timp în compania prietenilor și a familiei, bucură-te că îi ai aproape, râzi cu poftă și fii recunoscător pentru micile plăceri ale vieții.

Loading...