Dieta Pioppi, cât de sănătoasă este pentru organismul tău

Dieta Pioppi, cât de sănătoasă este pentru organismul tău

Despre dieta Pioppi se spune că este secretul unei vieți lungi și sănătoase. Să aflăm care este adevărul.

Dieta Pioppi este dificilă și îi lipsește știința pentru a-i susține afirmațiile despre beneficii.

Dieta mediteraneană este în topul listei privind alimentația sănătoasă.

Cercetările continuă să susțină numeroasele afirmații de sănătate ale regimului alimentar:

– risc redus de deces în urma unui atac de cord sau accident vascular cerebral

– nivel mai scăzut de colesterol

– un risc mai scăzut de diabet de tip 2.

Dieta ketogenică poate sau nu ajuta la tratarea tulburării bipolare?

De la porții moderate de pește și vin la carnea roșie, principiile sale călăuzitoare rămân relativ ușor de lipit într-un peisaj confuz – și adesea extrem – al nutriției.

Acum, o nouă dietă urmărește să ridice numele bun al dietei mediteraneene, în timp ce afirmă că se bazează pe unele din aceleași principii.

Dieta Pioppi, creată de cardiologul Dr. Aseem Malhotra și Donal O’Neill, schimbă accentul dietei mediteraneene către eliminarea carbohidraților și consumarea mai multor grăsimi și proteine.

Ideea dietei le-a venit medicilor după ce au vizitat satul pescăresc Pioppi din Italia.

Cei doi nu au efectuat studii sau cercetări reale la Pioppi.

În schimb, ei s-au bazat pe observațiile lor asupra sătenilor sănătoși, despre care se presupune că au o viață lungă, pentru a-și construi noua lor formulă sănătoasă.

Dieta Pioopi, cât de sănătoasă este pentru organismul tău

Dieta Pioppi este cea mai recentă dintr-o serie de diete care încurajează consumul de carbohidrați bogați în grăsimi (LCHF) ca o modalitate de a vă transforma sănătatea.

În ciuda numelui, această dietă nu încurajează numărarea caloriilor, însă vă cere să îmbrățișați indicații specifice privind alimentația.

Pur și simplu, dieta Pioppi este, în principiu, o preluare a dietei populare mediteraneene și urmează multe din aceleași reguli, pe lângă adăugarea câtorva din acestea”, spune Vanessa Rissetto, dietetician și nutriționist.

Principiile dietei Pioppi:

1. Fără amidon

– eliminați tot zahărul adăugat și carbohidrații rafinați, cum ar fi orezul, pâinea, pastele și cartofii.

Nu puteți folosi nici un îndulcitor natural, cum ar fi mierea. E interzis.

2. Fructe și legume

În fiecare zi, ar trebui să mâncați cinci până la șapte porții de fructe și legume, dintre care cel puțin cinci dintre fructele cu conținut scăzut de zahăr.

3. Pește și ouăle

Peștele gras cum ar fi somonul și sardinele ar trebui să fie pe servite de cel puțin de trei ori pe săptămână.

În plus, pot fi consumate cel puțin 10 ouă pe săptămână.

4. Uleiul de măsline

Uleiul de măsline este o piatră de temelie principală a dietei Pioppi.

Ar trebui să luați două până la patru linguri de ulei presat la rece în fiecare zi.

Spre deosebire de dieta mediteraneană, dieta Pioppi vă încurajează să mâncați ulei de nucă de cocos, ceea ce oamenii din Pioppi nu fac.

5. Răsfățați-vă

De asemenea, vă puteți răsfăța cu un pahar de vin în fiecare zi și puteți mânca până la 30 de grame de ciocolată neagră.

Ai un organism cu dezechilibre? De ce alimentaţia sănătoasă nu rezolvă totul!

Dieta Pioppi și stilul de viață

Adoptarea dietei presupune și o schimbare a stilului de viață, nu țineți dieta numai 21 de zile.

Printre modificări se numără

Postirea săptămânală

O dată pe săptămână, ține post timp de 24 de ore.

Autorii dietei recomandă începerea postului după cină, apoi sări peste micul dejun și masa de prânz, în timp ce a doua zi bei numai lichide.

Fă mișcare

Este încurajat exercițiul fizic. O plimbare în fiecare zi timp de 30 de minute, plus ridicarea de la birou la fiecare 45 de minute.

Timpul de odihnă

Autorii dietei Pioppi spun că sunt necesare cel puțin șapte ore de somn în fiecare noapte.

Relaxați-vă mai mult

De asemenea, trebuie să adoptați exerciții de respirație sau meditație în fiecare zi și să petreceți mai mult timp cu prietenii și familia.

Postul – 7 beneficii pentru care este bine să ții post

Dieta Pioppi este una nesănătoasă? Naște controverse

Ancel Keys, un cunoscut cercetător american, s-a retras în Pioppi.

Keys a fost unul dintre primii oameni de știință din domeniul nutriției care au descoperit beneficiile pentru sănătate ale oamenilor care trăiesc aici.

Într-adevăr, el a fost unul dintre primii cercetători care s-a gândit să lege grăsimea saturată de bolile de inimă.

Alți specialiști spun că dieta Pioppi este mult diferită de cea recomandată de Keys și nu reprezintă într-adevăr ceea ce mănâncă oamenii de la Pioppi.

Nici nu este o dietă care promovează sănătatea oamenilor.

Keys a murit la Pioppi în 2004 la vârsta de 100 de ani.

„Dieta Pioppi este doar o altă încercare de a-i face pe oameni să creadă că o dietă bogată în grăsimi, carbohidrati, Atkins este sănătoasă”, spune medicul Thomas Laurie.

Dieta mediteraneană pe care o susține Keys se bazează pe produse din cereale – pâine și paste – legume și fructe și leguminoase.

A inclus ulei de măsline, cantități moderate de pește și vin și numai cantități mici de alimente din carne și produse lactate.

Dieta Pioppi îi îndeamnă pe oameni să evite grâul și pastele și să mănânce cantități mari de carne grasă și produse lactate, a explicat Laurie.

Dieta Pioppi încurajează, de asemenea, oamenii să mănânce o mult ulei de nucă de cocos, care nu este o parte normală a dietei în orice țară mediteraneeană.

Alți specialiști spun că nu este nimic revoluționar la această dietă.

Conceputul de bază să mănânci fructe, legume și mai puțină carne roșie este cunoscut tuturor. Nu este ceva unic.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto