Dieta orientală

Dieta orientală

Încearcă dieta orientală care îţi va încânta simţurile. Conține preparate gustoase şi sănătoase, iar motivul îl reprezintă folosirea condimentelor, a fructelor şi a legumelor, dar şi a cărnii slabe, toate în combinaţii deosebite, pe care vei vrea să le încerci din nou. Poți slăbi 2 kg în 7 zile!

Ziua 1

Mic dejun: două ouă fierte cu roşii, salată verde, castraveţi, ceai, cafea (cu sau fără miere).

Prânz: supă de linte cu lipie graham.

Gustare: fructe proaspete.

Cină: salată fatush (salată verde, felii de roşii, sos rodii, pătrunjel, bucăti crocante de lipie)

Ziua 2

Mic dejun: pastă de susan, lipie graham, legume, ceai, cafea (cu sau fără miere).

Prânz: cuscus, kebab (carne de vită şi miel cu ceapă, roşii şi vinete coapte pe foc, servite în pâine subţire arăbească)

Gustare: fructe proaspete.

Cină: tabuleh (patrunjel amestecat cu grâu zdrobit şi crutoane de lipie)

Ziua 3

Mic dejun: brânză feta, cimbru şi seminţe de susan, stropite cu un strop de ulei de măsline, lipie graham, ceai, cafea (cu sau fără miere).

Prânz: supă de linte cu lipie graham.

Gustare: fructe proaspete.

Cină: orez cu stafide şi migdale/fistic/arahide/alone, salată verde.

Ziua 4

Mic dejun: două ouă fierte cu sos de roşii, salată verde, castraveţi, ceai, cafea (cu sau fără miere).

Prânz: humus cu chimen şi lipie graham.

Gustare: fructe proaspete.

Cină: falafel (chiftele de năut, pătrunjel, ceapă tocată, servite cu legume în lipie – pâine subţire arăbească).

Ziua 5

Mic dejun: pastă de susan, lipie graham, legume, ceai, cafea (cu sau fără miere).

Prânz: supă de linte cu lipie graham.

Gustare: fructe proaspete.

Cină: orez cu stafide şi migdale/fistic/arahide/alone, salată verde.

Ziua 6

Mic dejun: brânză feta, cimbru şi seminţe de susan, stropite cu un strop de ulei de măsline, lipie graham, ceai, cafea (cu sau fără miere).

Prânz: humus cu chimen şi lipie graham.

Gustare: fructe proaspete.

Cină: tabuleh (pătrunjel amestecat cu grâu zdrobit şi crutoane de lipie).

Ziua 7

Mic dejun: două ouă fierte cu sos de roşii, salată verde, castraveţi, ceai, cafea (cu sau fără miere).

Prânz: cuscus, kebab (carne de vită şi miel cu ceapă, roşii şi vinete coapte pe foc, servite în pâine subţire arăbească)

Gustare: fructe proaspete.

Cină: salată fatush (salată verde, felii de roşii, sos rodii, pătrunjel, bucăţă crocante de lipie).

Condimentele sunt esenţiale

Mirodeniile reprezintă un ingredient foarte important în bucătăria arăbească. Tocmai de aceea este folosită o întreagă gamă de condimente, cu ajutorul cărora se obţin mâncăruri specifice, deosebit de gustoase şi care ajută la arderea grăsimilor. Între cele mai populare se numără mirodenii ca:

– sofran (se foloseşte în condimentarea orezului, a peştelui şi a fripturii de pui)

– cardamon (în cafea)

– mahlab (un miez cu fruct de culoare închisă, care pisat se foloseşte la diverse sortimente de pâine şi la alte produse de patiserie)

– mastică (se aseamănă cu fisticul şi se foloseşte în supe şi tocăniţe)

– piper (negru, verde, roşu), ghimbir, mentă, pătrunjel, busuioc, rozmarin, dafin, scorţişoară, chimen, coriandru, seminţe de susan, etc..

Atenţie!

Nu consuma mai mult de o cafea pe zi.

Hidratează-te corect.

Nu depăşi ora 8 seara pentru servirea cinei.

Fă mişcare 30 de minute în fiecare zi (mers rapid, urcarea/coborârea scărilor, dans etc.).

Loading...