Dieta MIND poate încetini îmbătrânirea persoanelor vârstnice

Dieta MIND poate încetini îmbătrânirea persoanelor vârstnice

Alimentația bogată în legume, verdețuri și cereale integrale, cunoscută ca dieta MIND, poate încetini îmbătrânirea creierului şi declinul cognitiv la persoanele de vârsta a treia.

 

În procesul de îmbătrânire, declinul cognitiv reprezintă o etapă normală, însă un studiu realizat de o echipă de medici specialiști de la Universitatea Rush din Chicago a scos la iveală concluzia că dieta potrivită poate întineri seminificativ persoanele aflate la vârsta a treia.

Au întinerit cu 7,5 ani

Cercetarea a avut o durată de 4 ani și 7 luni, timp în care 960 de persoane cu vârsta medie de 81,4 ani din 40 de cămine pentru bătrâni din Chicago au urmat dieta MIND (Mediterranean-DASH Diet Intervention for Neurodegenerative Delay). Rezultatul: voluntarii care au respectat strict regulile dietei au devenit cu 7,5 ani mai tineri din punct de vedere cognitiv în comparaţie cu ceilalți voluntari care au urmat mai puţin indicațiile, este notat în publicația Alzheimer & Dementia.

Între dieta mediteraneană și DASH

Stilul de alimentație MIND reprezintă o îmbinare între dieta mediteraneană, bogată în legume, ulei de măsline, nuci şi carne de pește, şi dieta DASH, concepută să limiteze efectele hipertensiunii.

Persoanele care urmează dieta MIND trebuie să mănânce în fiecare zi trei porţii de cereale integrale, o salată, o altă legumă şi să bea un pahar cu vin. Leguminoasele (ex: fasolea) şi carnea de pasăre ar trebui mâncate de cel puțin două ori săptămânal, iar peşte cel puțin o dată. Și fructele sunt acceptate, dar doar cele de pădure.

Alimente interzise

Carnea roşie, brânza, untul, margarina, pastele, preparatele prăjite şi dulciurile sunt alimente interzise.

De asemenea, într-un alt studiu realizat anterior de aceeaşi echipă de cercetători s-a ajuns la concluzia că dieta MIND poate să reducă și riscul de dezvoltare a maladiei Alzheimer.

Credit foto: 123rf.com