Dieta inversă

Dieta inversă

Cum ar fi să mănânci mai mult și să slăbești? Pe asta se bazează dieta inversă. Dar, ca să ajungi acolo, îți trebuie, înainte de toate, răbdare.

 

Mănâncă mai puțin și fă mai mult sport. Aceasta e regula de aur pentru a slăbi, dar procesul de pierdere a kilogramelor se poate opri la un moment dat și ce faci când  pare că nimic nu mai funcționează? Cum ajungi la greutatea dorită? Dai dieta peste cap. Da, ai citit bine. Faci exact invers ce ai făcut până acum. Adică mănânci mai mult și reduci timpul petrecut la sala de sport la cardio, dar începi să ridici greutăți.

Dieta inversă, atunci cand incepe într-adevăr să funcționeze, este mult mai sănătoasă decât un regim hipocaloric și poate da rezultate imediat, odată ce ai învățat ce ai de făcut.

Dar s-o luăm cu începutul. Una dintre cele mai populare modalități de a slăbi este reducrea aportului caloric. După ce supunem organismul în mod repetat unui astfel de regim, metabolismul o să înceapă sa dea semne de încetinire. Când urmezi un regim hipocaloric pentru o perioadă mai îndelungată, corpul se va comporta ca atare și va începe să ia măsuri, principala fiind cea prin care reduce numărul de calorii pe care le arde pe parcursul unei zile și pregătirea corpului pentru a câștiga rapid niște kilograme în plus, „de rezervă“. Acest fenomen biologic se numește adaptare metabolică și poate fi o piedică importantă în procesul de slăbire. În condițiile în care corpul luptă continuu să elimine deficitul caloric necesar slăbirii, a consuma mai puține calorii decât arde corpul poate devenit o sabie cu două tăișuri. Dar există o soluție de a redinamiza metabolismul iar aceasta e chiar dieta inversă.

dieta inversa proteine

Dieta inversă înseamnă să începi să-ți dinamizezi metabolismul adăugând treptat calorii în dietă și reducerea timpului petrecut făcând exerciții cardio (în schimb ridici greutăți), exact pe dos de cum se procedează la începutul unei „diete normale“. Sună simplu de făcut, dar dieta inversă înseamnă mai mult decât „mănâncă mai mult și mișcă-te mai puțin!“. Ideea acestei strategii este să maximimizezi rata metabolică fără a depozita grăsime în organism, dar e nevoie de răbdare pentru a obișnui metabolismul cu astfel de schimbări. Deci nu e nevoie să golim frigiderul imediat și să ne anulăm abonamentul la sală.

Ce se întâmplă timpul adaptării metabolice

Când reduci drastic numărul de calrii pe care îl oferi organismului zilnic începe procesul de pierdere în greutate. Odată cu acesta, începe si procesul de pierdere de energie, iar corpul rapsunde imediat aceste pierderi prin a pune o frână, iar metabolismul cunoșate o încetinire. Organele încep să consume mai puțină energie, inima bate mai încet, hormonii care influențează metabolismul și pofta de mâncare (cum ar fi tiroida, testosteronul etc) sunt afectați, se consumă mai puțină energie în timpul diverselor activități precum mersul sau treburile prin casă, vei consuma mai puține calorii pentru a absorbi și digera alimentele pentru că mănânci mai puțin, mușchii devin mai eficienți și necesită mai puțin combustibil pentru a face diverse activități. Aceste schimbări vor duce la consumarea a mai puține calorii, atât pe timpul odihnei cât și atunci cand se depune efort. Atât timp cât metabolismul poate fi încetinit, acesta poate fi și dinamizat și pe acest lucru se bazează de fapt dieta inversă. Dar dinamizarea metabolismului necesită timp, nu înseamnă că poți da iama in pizza în fiecare seară și să te aștepți să nu te îngrași. Acest proces poate dura și două luni, până când organismul nu mai transformă in grăsime caloriile primite, ci începe să le ardă eficient. Ai nevoie doar de răbdare și de un plan bine definit.

Opinia specialistului

Lorena Someșan

Nutritionist-dietetician
www.nutritionistlorena.ro

Este o dietă clar destinată persoanelor care sunt dispuse să facă sport

Dietă inversă este un instrument extraordinar pentru următoarele persoane: își doresc un corp fit, un procent mic de grăsime și mare de masă musculară; pentru persoanele care mănâncă compulsiv și care de multe ori se frustrează prin reducerea calorică și, cel mai important, este o dietă clar destinată persoanelor care sunt dispuse să meargă la sală. Această dietă trebuie făcută sub îndrumarea clară a unui specialist în nutriție și a unui antrenor personal calificat, altfel riscați să vă dereglați organismul și metabolismul.

Foto: Shutterstock

Loading...