Dieta în boala Alzheimer. Alimentația care previne și oprește dezvoltarea bolii

Dieta în boala Alzheimer: consumă pește și legume verzi

În România sunt 300.000 de bolnavi cu diagnosticați cu Alzheimer. Este posibil să fie mai mulți, pentru că unii nu ajung deloc la medic. Alimentația poate dăuna sau poate ajuta foarte mult persoanele cu boala Alzheimer. Află care este dieta în boala Alzheimer.

Parțial, explozia cazurilor de Alzheimer și demență senilă este cauzată de faptul că trăim mai mult. Înaintarea în vârstă este factorul de risc numărul unu pentru Alzheimer. Cu toate acestea, îmbătrânirea nu este singura cauză. Dovezile științifice recente sugerează că schimbările în alimentație pot fi astfel un factor. Așa că dieta în boala Alzheimer poate fi hotărâtoare pentru prevenirea, dar și pentru întârzierea agravării bolii.

Dieta în boala Alzheimer. Factori care agravează boala

Mâncăm mai mult zahăr și alimente procesate ca niciodată. Consumăm prea multe calorii, mult prea mulți carbohidrați și nu sunt suficiente fructe și legume proaspete. Mâncăm prea multe grăsimi periculoase și grăsimi trans. Mâncăm prea mult, în general.

Citește și: Tratamentele naturale pentru Alzheimer și cum să tratezi natural demența senilă

Studiu care arată cât de utilă este dieta în boala Alzheimer

Unele dintre substanțele nutritive pe care le consumăm ajung în creier. Alteori, mâncarea pe care o consumăm provoacă eliberarea anumitor substanțe chimice (hormoni). Aceștia influențează activitatea cerebrală. Un studiu recent a descoperit că modificările modelelor alimentare pot avea un efect pozitiv asupra memoriei. Acest lucru este valabil atât pentru persoanele sănătoase, cât și pentru cei cu deficiențe cognitive ușoare și boala Alzheimer.

Dacă începeți să observați declinul normal al memoriei legat de vârstă sau, pur și simplu, doriți să vă mențineți creierul cât mai sănătos, iată trei recomandări generale pentru o dietă sănătoasă pentru sănătatea sistemului cognitiv.

Citește și: Tulburările de somn sunt semne de boală

Dieta în boala Alzheimer. Ce să consumi mai ales

  • Proteine slabe de înaltă calitate. Exemple de surse de proteine ​​recomandate includ: pește bogat în DHA (somon sălbatic, macrou, păstrăv, hering, sardine și ton alb); păsări de curte (pui și curcan fără piele); carne slabă de vită care nu conține hormoni; albuș de ou; și produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi sau degresate.
  • Legume (în special legume cu frunze de culoare verde închis) și fructe de pădure (în special căpșune și afine).
  • Carbohidrați cu un indice glicemic scăzut. Printre acestea se numără: nucile și semințele, orzul, pastele din orez, quinoa, ovăzul, mazărea, lintea, fasolea, năutul, laptele de migdale.
  • Printre alimente care sunt excelente pentru creier se numără: must din struguri negri, curry și rădăcină de curcuma, ceai negru sau verde, pulbere de cacao.

Citește și: Ți-e frică de Alzheimer? Mare grijă cum gătești și ce mănânci!

Dieta în boala Alzheimer. Consumă cu moderație:

  • Grăsimi monoasaturate (de exemplu, ulei de măsline extra-virgin, alune, avocado) și grăsimi polinesaturate (de exemplu, nuci și semințe).
    Glucide complexe (de exemplu, cereale integrale, quinoa).

Dieta în boala Alzheimer. Evită:

  • Carbohidrați simpli (cu un nivel ridicat de glicemie) (de exemplu, pâine albă, zahăr).
    Grasimile saturate (elimină toate grasimile trans).
    Alimente prajite si alimente uscate (chipsuri de cartofi, chipsuri de porumb, biscuiți și fructe uscate cu zahăr).
    Mezeluri și produse fast food.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com