Dieta de 17 zile

dieta de 17 zile

Această dietă este un program de slăbit creat de Dr Mike Moreno. În urma acestei diete, se pot pierde între 4,5 – 5,4 kilograme în 17 zile. Cheia acestui regim este schimbarea combinațiilor alimentare și a aportului de calorii la fiecare 17 zile.

 

Dieta de 17 zile este împărțită în patru cicluri: accelerare, activare, obținere și sosire. Primele trei cicluri durează câte 17 zile fiecare, iar Sosirea trebuie urmată pe viață.

Dr. Moreno consideră că schimbările alimentare la 17 zile previn apariția plictiselii și păstrează metabolismul într-o stare de confuzie, propice pentru a accelera slăbirea.

 

Ciclul 1: Accelerarea

 

În această etapă se pot pierde între 4,5 și 5,4 kg în 17 zile, iar principiile acesteia se bazează pe creșterea aportului de proteine, pe îmbunătătțirea sănătății digestive, pe reducerea aportului de zahăr și de carbohidrați rafinați, pe curățarea organismului de toxine care afectează metabolismul.

Se pot consuma după pofta inimii proteine și legume, carbohidrații fiind interziși. La fel si fructele, care nu se mai pot mânca după ora 14.00. Carnea de pui se mănâncă făraă piele, nu se bea alcool, se recomandă cel puțin două alimente cu probiotice pe zi, se beau opt pahare de apă pe zi si se fac cel puțin 17 minute de exerciții fizice.

 

Ciclul 2: Activarea

 

Aici se alternează zilele cu calorii putține cu cele cu conținut mai mare caloric. În zilele cu calorii puține, se urmează același regim ca la Accelerare. În zilele cu calorii mai multe, se pot adăuga două porții de alimente cu carbohidrați – cereale sau rădăcini, care se consumă până în ora 14.00. Timp de 17 zile, o zi se consumă alimente din ciclul Accelerare și o zi cele din Activare.

 

Ciclul 3: Obținerea

 

Acest ciclu permite consumul unei varietăți mai mari de alimente și introduce pâinea, pastele, cerealele bogate în fibre, fructele și legumele. Opțional, se poate consuma un pahar de alcool pe zi. Se recomandă creșterea duratei de exerciții fizice de la 17 minute la cel puțin 50. Regula interzicerii consumului de carbohidrați după ora 14.00 rămâne valabilă.

 

Ciclul 4: Sosirea

 

Această etapă are durată nedeterminată și se poate alege oricare dintre celelalte etape – Accelerare, Activare și Obținere – de la micul dejun luni dimineața și până la prânzul de vineri. Între cina de vineri și până la cina de duminică se pot consuma orice alimente favorite, indiferent care ar fi acelea, dar cu moderație – nu mai mult de trei mese „fără reguli în această perioadă. În plus, se pot consuma și câte două pahare de alcool pe zi, dacă se dorește.  Sâmbăta și duminică se recomandă exerciții fizice de câte o oră fiecare și fără carbohidrați după ora 14.00.

Aceasta dietă are avanatjul că poate fi urmată cu succes atât de vegetarieni și de vagni, cât și de omnivori. În plus, acoperă mai multe bucătării, de la cea mediteraneană, la cea asiatică. E bogată în fibre și te ajută să treci cu succes peste provocări precum mâncatul în oraș sau sărbătorile cu mese mari în familie – există câte o opțiune sănătoasă pentru fiecare ocazie.

 

Foto: Shutterstock