Din lista lungă a dietelor și regimurilor alimentare existente astăzi, vorbim puțin despre supa de varză și efectele ei asupra organismului.

Este eficientă pe termen scurt, căci nu poți ține un regim alimentar numai cu acest fel de mâncare. Pentru situații de urgență se poate apela la acest truc culinar.

Supa de varză are un conținut scăzut de grăsimi, este bogată în fibre și se prepară ușor.

Săptămâna cu supă de varză

Nutriționiștii recomandă consumul strict de supă timp de o săptămână. În afara verzei se mai poate consuma și alte legume-rudă ale acesteia precum conopida, broccoli, etc. Ele ajută la prevenirea cancerului.

La capitolul contraindicații, pentru cei care nu au mâncat vreodată acest fel de mâncare, vă spunem că provoacă gaze intestinale, are un gust nu tocmai ca cel al unui produs de tip fast food și presupune consumul unei cantități mai mari de sare.

Apă și suplimente de vitamine

Pe parcursul celor 7 zile este indicat să beți cel puțin un litru de apă pe zi.

De asemenea, specialiștii recomandă și consumul de suplimente nutriționale, în special multivitamine.

Rețeta de supă de varză

Ai nevoie de o varză de mărime medie, 2-3 cepe medii, 2-3 roșii sau roșii în bulion, 2 ardei grași, o țelină mică, piper, pătrunjel, mărar după preferințe. Dacă o doriți mai aromată, mai puteți adăuga sare, condimente precum ghimbir, curry, coriandru, curcuma, ardei iute, etc.

Așa se prepară – se taie ceapa și se pune la fiert. Se curăță ardeii, se taie și se adaugă și ei în oală, apoi se taie varza fideluță și se pune peste ceapă și ardei. Adăugați apoi morcovii, țelina și roșiile sau roșiile în bulion. Se adaugă apă cât să acopere legumele. Fierbeți supa 20-30 de minute, iar la final adăugați după gust ce condimente doriți.

Dieta cu supă de varză pentru 7 zile

Pe lângă supă, zilnic consumați

Ziua 1 un fruct la alegere (excepție banane), apă sau ceai neîndulcit.

Ziua 2 legume proaspete, fierte, la aburi sau grătar, mai puțin porumb, fasole, mazăre, cartofi. Nu consumați fructe, dar beți apă cât mai multă.

Ziua 3  legume, fructe, apa, ceai neîndulcit.

Ziua 4 banane câte doriți, lapte degresat, apă sau ceai

Ziua 5 carne de vită sau pui, roșii proaspete, apă, ceai

Ziua 6 carne de vită sau pește, legume, apă sau/și ceai

Ziua 7 orez brun, suc natural de legume și fructe, apă și/sau ceaiuri.

Dieta este una drastică, tocmai de aceea se ține maxim de două ori pe an. Poți pierde până la 1 kilogram pe zi dacă respecți regimul alimentar. Ține minte că această dietă are cantități mici de vitamine și minerale, carbohidrați și proteine.

Avantajele consumului de varză

Această legumă conține vitaminele C șI K, fibre, mangan, vitaminele B1, B2, B4, calciu, potasiu, omega 3, acid folic, magneziu.

Varza luptă împotriva radicalilor liberi, ajută la detoxifierea organismului, la prevenirea cancerului, a Alzheimerului, reglează tranzitul intestinal.

Sursă Foto Flickr.com