Dieta cu sfeclă roșie permite consumul și a altor alimente, dar nu include și acele alimente care nu sunt sănătoase… dar gustoase.

Dieta are puține calorii, în jur de 700 de calorii pe zi, astfel că poate părea una rigidă.

Dieta cu sfeclă roșie nu permite gustările

Pentru a limita consumul de calorii, această dietă a exclus gustările dintre mese.

Se pot consuma apa, cafea fără zahăr, ceai.

Planul dietei cu sfeclă roșie

La micul dejun se poate consuma un fruct cu un conținut redus de zahăr.

Alături de acesta se mai poate servi un aliment bogat în carbohidrați și un altul în proteină animală.

Prânzul poate fi alcătuit din o porție de proteine și una de carbohidrați.

Cina poate conține două porții de proteine, una de fruct, una de legume verzi și o cană de sfeclă roșie.

La finalul cinei poate fi consumată o porție de înghețată.

Sfecla roșie, o sursă de vitamina C

Sfecla roșie nu are superputeri în ce privește arderea grăsimilor, dar nici nu îngrașă.

Este o rădăcină bogată în fibre, folați, vitamina C, magneziu, fier și cupru.

Legumele verzi și sfecla roșie pot fi consumate pe parcursul dietei.

O cană de sfeclă roșie conține mai puțin de 60 de calorii

Slăbești cu dieta cu sfeclă roșie pentru că reduci drastic caloriile.

Efecte adverse pot fi dezechilibrul de electroliți și hipoglicemia.

Mai pot apărea simptome precum durerile de cap, foamea, oboseala, tremuratul, schimbările stării de spirit.

Nu este o dietă recomandată adolescenților sau persoanelor în vârstă, deoarece poate înrăutăți afecțiunile sau bolile deja existente.

Cereți sfatul unui medic specialist înainte de a ține o dietă drastică.

Cum poți combina alimentele

Ziua 1

Micul dejun – o cafea neagră sau ceai, 1/2 grapefruit, 1 felie de pâine cu unt de arahide

Prânz – 1/2 ceașcă ton, 1 felie de pâine, o cafea neagră sau apă/ceai

Cina – 85 g orice tip de carne slabă, 1 cească mazăre verde/boabe verzi, 1 ceașcă sfeclă roșie/morcovi, 136 g înghețată de vanilie, 1 măr mediu, cafea neagră/ceai/apă

Ziua 2

Micul dejun – cafea/ceai/apă, 1 ou, 1 felie de pâine, 1 banană

Prânz – 226 g ton sau brânză de vaci, 5 biscuiți, ceai/cafea/apă

Cina – 2 hot-dog (fărăr membrană), 64 g morcovi, 71 g broccoli sau varză, 1 banană, 68 g înghețată vanilie

Ziua 3

Micul dejun – ceai/cafea/apă, 5 biscuiți, 1 măr

Prânz – 1 ou fiert tare, 1 felie de pâine, ceai/apă/cafea

Cina – 1 cană ton, 1 ceașcă morcovi, 100 g sfeclă roșie, 160 g pepene sau alt fruct, 68 g înghețată vanilie, ceai/cafea/apă.

Ai voie condimente precum zeama de lămâie, foarte puțină sare, piper, muștar.

Variații ale dietei

– grapefruitul poate fi înlocuit cu portocala
– ton în loc de brânză de vaci sau viceversa
– iaurt înghețat în loc de înghețată
– conopidă în loc de broccoli și viceversa
– boabe verzi în loc de broccoli sau conopidă
– sfeclă roșie în loc de morcovi
– pâine în loc de biscuiți

Pentru îndulcirea băuturilor se poate folosi îndulcitorul artificial.