Dieta cu pepeni

dieta cu pepeni

Consumul de pepeni ajută la scăderea în greutate, reduce inflamațiile și curăță organismul de toxine. Dieta cu pepene nu e una de ținut pe timp îndelungat și se bazează mai mult pe curățarea organismului, deoarece pepenii sunt alcătuiți din 90% apă, au un conținut scăzut de calorii și un conținut mare de vitamine și de minerale. Pepenii sunt hidratanți și asigură senzația de sațietate.

O felie de pepene nu are decât 46 de calorii și conține vitamina A, esențială pentru sănătatea ochilor, vitamina B1, care ajută corpul să transforme mâncarea în energie, vitamina B6, care ajută corpul la crearea celulelor roșii, vitamina C, esențială în regenerarea țesuturilor.

Pepenele e și o sursă bună de licopen, un antioxidant care ajută la prevenirea apariției bolilor de inimă sau a cancerului.

Dieta cu pepene este destul de restrictivă, în condițiile în care cei care o urmează nu mai consumă destule proteine și grăsimi, nutrienți esențiali, dar cei care au probleme cu sistemul imunitar nu o pot urma.

Dieta I

Sunt mai multe variante ale dietei cu pepene, iar cea mai populară este și cea mai restrictivă și durează doar câteva zile.

În prima etapă, cei care urmează dieta nu consumă decât pepene roșu timp de trei zile. Se consumă aproximativ câte un pepene pe zi.  Apoi se adaugă treptat mâncarea obișnuită în dietă, dar în cantități mici – două mese ușoare pe zi și una formată exclusiv din pepene.

 

Dieta II

 

Ziua 1

Mic dejun: 2 biscuiți din cereale integrale, o bucată de pepene, o ceașcă de cafea

Prânz: 100 de grame de carne fiartă, o felie de pepene

Cină: 60 de grame de brânză de vaci, o bucată de pepene

 

Ziua 2

Mic dejun: o bucată de pepene, un măr și o felie de pâine integrală prăjită, o ceașcă de cafea

Prânz: 100 de grame de carne de pui fără piele

Cină: 100 de grame de pește la grătar, o felie de pâine integrală

 

Ziua 3

Mic dejun: o bucată de pepene, o felie de pâine integrală prăjită, o ceașcă de lapte degresat

Prânz: supă de linte, trei felii de pepene

Cină: salată de legume, două bucăți de pepene

 

 

Opinia specialistului

 

Diana Porumb, nutriționist

 

'Zahărul din fructe are capacitatea de a se transforma foarte usor în grăsime'

Consumul de pepene roșu nu are contraindicații decât în cazul unor anumite afecțiuni, precum diabetul. Totuși, există restricții legate de cantitate, fiind cunoscut faptul că zahărul (fructoza) din fructe are capacitatea de a se transforma foarte usor în grăsime. Astfel, un consum moderat de pepene, ca si gustare este permis, însă nu zilnic. În nici un caz nu se recomandă curele cu pepeni și alte diete bazate pe consumul excesiv de fructe, pentru că deși au un efect diuretic sau chiar laxativ și pare că ai pierdut câteva kilograme, în final există mari șanse să pui dublu la loc și chiar să creezi anumite dezechilibre de macronutrienți, vitamine și minerale.

Foto: Shutterstock