Dieta cu ciorbă de orez și legume

Dieta cu ciorbă de orez și legume

De ce crezi că multe dintre dietele eficiente au la bază o supă sau o ciorbă de legume? Răspunsul e simplu: aceste mâncăruri te ajută să slăbești sănătos și alungă senzația de foame.

 

Ai toate motivele să urmezi planul acestei diete: nu e greu de ținut, meniul este variat, poți mânca până te saturi și, în plus, îți atingi scopul, acela de a scăpa de kilogramele în plus. Poți slăbi 2,5 kg în 6 zile.

Iată ce trebuie să faci

Prepară o oală cu ciorbă, conform rețetei de mai jos. Cantitățile sunt calculate pentru trei zile. Împarte-o apoi în trei porții egale, câte una pentru fiecare zi și mănâncă din ea ori de câte ori ți se face foame, dar mai ales la prânz. Dimineața ia micul dejun, iar pentru gustări alege din propunerile noastre.

Rețeta de ciorbă cu orez și legume

Ingrediente: 250 g orez integral, 3 gulii (500 g), 200 g ciuperci, 1 kg morcovi, o legătură ceapă verde, 750 g broccoli (sau conopidă), o lingură de ulei de măsline, 2 căței de usturoi, jumătate de legătură de cimbru proaspăt, o frunză de dafin, o linguriță de vegeta o cutie mare (850 g) de roșii tăiate, piper prospăt măcinat.
Mod de preparare: Legumele se curăță, se spală și se taie bucățele. Uleiul se încălzește într-o oală mare în care vei fierbe ciorba. Se călește usturoiul presat, apoi legumele tăiate. Se adaugă doi litri și jumătate de apă și se lasă să fiarbă. Se pune vegeta, apoi orezul și roșiile. Ciorba se condimentează cu piper și se lasă la foc mic până se fierbe orezul. Se adaugă broccoli (sau conopida) și se mai lasă 8 minute. Nu se adaugă sare deloc.

Vezi o altă variantă de ciorba de legume!

Cerealele integrale sunt de ajutor

Poți stimula procesul de slăbire folosind orez integral în locul celui obișnuit și cereale integrale la micul-dejun. Cu cât sunt mai puțin prelucrate cerealele, cu atât conțin mai multe fibre și minerale de care tu ai acum mare nevoie. Legumele cele mai indicate sunt guliile, morcovii și usturoiul.

Propuneri pentru micul dejun

Varianta 1: Se bate un ou cu două linguri de apă minerală, sare și piper. Se amestecă cu jumătate de legătură de ceapă verde tăiată rondele și se prăjește într-o tigaie unsă cu ulei. Se servește cu o felie de pâine neagră și două roșii.
Varianta 2: O felie de pâine neagră cu unt, 30 g de cașcaval samidegresat și jumătate de legătură de ridichi tăiate felii.
Varianta 3: Două felii de pâine neagră prăjită pe care se întinde o lingură de muștare și se mănâncă cu o bucată de carne de vită și un castravete.
Varianta 4: Două felii de pâine integrală cu o lingură de brânză de vaci și două felii subțiri de piept de pui fiert. Se mănâncă și două fructe de kiwi.
Varianta 5: 150 g iaurt degresat cu 100 g brânză de vaci și puțină sare, o felie de pâine neagră și un măr.
Varianta 6: Un măr, o mandarină și două fructe de kiwi. Se amestecă cu o lingură de cereale integrale, 100 ml lapte degresat și 150 g iaurt degresat. Se bea și o cană de ceai verde.

Gustări la alegere

  • un măr și un kiwi;
  • o cană de cafea cu lapte;
  • trei biscuiți sărați;
  • jumătate de iaurt degresat;
  • 50 g brânză de vaci amestecată cu două linguri de apă minerală și jumătate de portocală tăiată
    cubulețe;
  • un castravete și două felii de cașcaval;
  • două roșii feliate și presărate cu busuioc și piper;
  • doi morcovi;
  • o cană cu lapte degresat;
  • o salată verde cu ridichi și ceapă verde.

Bea multe lichide

-ți un obicei din a bea cel puțin un litruși jumătate de apă minerală plată și ceai de plante sau de fructe neîndulcit și nu aștepta să ți se facă sete. Doar consumând multe lichide îți ajuți organismul să ardă grăsimile.

Credit foto: 123rf