Dieta anticolesterol

Dieta anticolesterol

Ai colesterolul mărit? Urmează acest regim cu mai multe variante de meniu și nu doar că are efect anticolesterol, dar vei scăpa și de kilograme în plus.

 

Mic dejun

Alternativa 1: 200 ml lapte degresat, o cafea decofeinizată sau ceai, 2 felii de pâine integrală prăjite și unse cu 50 g brânză de vaci degresată sau marmeladă dietetică.
Alternativa 2: 200 ml suc de fructe (recomandat de struguri), 2 fructe proaspete, un iaurt degresat.
Alternativa 3: cafea decofeinizată sau ceai, 100 ml iaurt degresat cu 50 g cereale integrale (nu este recomandat persoanelor cu nivelul trigliceridelor mărit).
Alternativa 4: cafea decofeinizată sau ceai, 2 felii de pâine integrală prăjite, 2 felii de șuncă de Praga.
Alternativa 5: 150 ml lapte degresat cu 50 g cereale integrale, un grepfrut.
Alternativa 6: cafea decofeinizată sau ceai, o felie de pâine integrală prăjită și unsă cu brânză de vaci degresată, un fruct la alegere.
Alternativa 7: 100 ml iaurt de fructe degresat, o felie de pâine integrală prăjită, șuncă de pui.
Alternativa 8: 200 ml suc de fructe (recomandat de struguri), 2 felii de pâine integrală prăjite unse cu marmeladă dietetică.

Prânz

Alternativa 1: o porție de supă de zarzavat, 200 g carne de vițel la grătar cu 150 g salată de lăptuci, roșii și ceapă sau ce combinație de legume proaspete dorești.
Alternativa 2: 150 g pire de cartofi, 200 g pește (la alegere) la grătar cu 150 g salată de morcov ras.
Alternativa 3: 200 g linte preparată cu ardei și morcov, 150 g pui gătit la cuptor cu ardei și roșii, un iaurt degresat.
Alternativa 4: o porție de supă de zarzavat, 200 g pește (la alegere) la grătar.
Alternativa 5: 200 g vinete gătite după gust, 150 g file de pește gătit la cuptor cu un morcov și o ceapă tăiate în cubulețe.
Alternativa 6: 150 g spaghete integrale cu sos de roșii, dar fără brânză, cașcaval sau parmezan rase deasupra, 200 g piept de curcan la grătar cu 150 g salată de roșii și salată verde sau spanac.
Alternativa 7: 200 g salată de ardei, roșii și ceapă, 200 g cod sau alt pește la grătar.
Alternativa 8: o porție de supă de zarzavat, 200 g mușchi de vită la grătar, 50 g iaurt degresat.

Cină

Alternativa 1: 150 g salată de roșii și altte legume la alegere, 150 g pește la cuptor.
Alternativa 2: 150 g spanac gătit, 100 ml iaurt degresat.
Alternativa 3: o porție de supă de zarzavat, 150 g piept de pui cu 50 g piure de cartofi, ceai de plante.
Alternativa 4: 150 g sparanghel gătit după gust, 150 g orez integral cu ciuperci, gătit la cuptor.
Alternativa 5: 150 g salată de morcov și țelină, rase pe răzătoarea mică, 150 g pește cu ceapă la cuptor, ceai de plante.
Alternativa 6: 200 g fasole verde și cartofi, fiert și cu mujdei de usturoi, ceai de plante.
Alternativa 7: 100 g boabe de poruumb fiert, 150 g piept de pui la grătar cu 100 g salată verde.
Alternativa 8: o porție supă de zarzavat, 150 g pește gătit după gust.

Ce să eviți în alimentația anticolesterol

Colesterolul este prezent în produsele cu un conținut ridicat de grăsimi santurate. De aceea, este bine să eviți următoarele alimente: gălbenușul de ou, lactatele nedegresate, carnea de porc, carnea de miel, ficatul, rinichii, smântâna, untul, brânzeturile și unele specii de pește de mare.

 

Credit foto: 123rf