Dieta anti-îmbătrânire: Afine

Unul dintre alimentele care ar trebui să se regăsească aproape zilnic în dieta anti-îmbătrânire sunt afinele. Nu doar afinele, ci și restul fructelor de pădure conțin o concentrație foarte mare de minerale, vitamine și antioxidanți. Acestea pot proteja celulele de atacul radicalilor liberi. Radicalii liberi sunt principalii vinovați de procesul de îmbătrânire din corp și de apariția diverselor boli, deoarece pot afecta celulele din organism. Fitonutrienții și alte substanțe active din afine și din alte fructe de pădure țin la distanță radicalii liberi, asigurând integritatea celulelor din organism.

Dieta anti-îmbătrânire: Nuci și semințe

O altă adiție simplă, dar foarte importantă la dieta anti-îmbătrânire o reprezintă nucile, alunele și semințele de diverse tipuri. Fie că e vorba de fistic, alune caju, nuci, semințe de dovleac sau alune de pădure, acestea conțin concentrații ridicate de grăsimi sănătoase, vitamina E, proteine, calciu, magneziu, potasiu și alte minerale. Fiind atât de bogate în substanțe nutritive, nucile și alunele pot contribui la întărirea oaselor, reducerea inflamației din corp, scăderea tensiunii sangvine, echilibrarea hormonală etc. Doar o mână de nuci și semințe pe zi îți protejează sănătatea și te întineresc.

Dieta anti-îmbătrânire: Pește

O dată cu înaintarea în vârstă este extrem de important să avem un sistem cardiovascular sănătos. Problemele cardiace sunt caracteristice pentru vârsta a treia. Sănătatea cardiovasculară este esențială pentru menținerea unui metabolism eficient, unui nivel de energie ridicat și a unei vieți active. Anumite sortimente de pește prezintă un conținut mai ridicat de omega 3. Somonul, sardinele sau macroul sunt unii dintre peștii bogați în acizi grași omega 3 pe care ar trebui să-i incluzi de aproximativ 3 ori în dieta anti-îmbătrânire săptămânală. Omega 3 ajută de asemenea la reducerea colesterolului nociv și la creșterea colesterolului benefic din organism.

Dieta anti-îmbătrânire: Broccoli

E important să incluzi în dieta anti-îmbătrânire cât mai multe legume și fructe, deoarece acestea conțin numeroase substanțe cu rol antiaging. Broccoli este un aliment bogat în antioxidanți, vitamine și minerale extrem de utile pentru sănătatea ta. În plus, numeroase studii au demonstrat puternicul său rol anticancerigen. Broccoli posedă proprietăți antitumorale și poate preveni diverse tipuri de cancer, printre care cancerul pulmonar, cancer de stomac etc. Fierbe broccoli la aburi doar până când se înmoaie pentru a-i păstra intacte substanțele active pe care le conține. Include cât mai des această legumă în alimentația ta zilnică.

Dieta anti-îmbătrânire: Usturoi

Știm mai toți cât de util este usturoiul pentru prevenirea răcelii și protejarea imunității. Alicina, principala substanță activă conținută de usturoi, are un puternic rol antibacterian și antiviral. Alicina stimulează sistemul imunitar, protejează împotriva a numeroase afecțiuni cronice printre care se numără și cancerul și reduce inflamația din corp. Dacă te deranjează mirosul sau gustul de usturoi, există în farmacii capsule cu extract de usturoi care pot înlocui cu succes usturoiul crud. În acest mod, poți include usturoiul zilnic în dieta anti-îmbătrânire.

Foto: Pixabay