Diabetul de tip 2: ce remedii naturiste ai la dispoziție?

Diabetul de tip 2 este o afecțiune care poate fi ținută sub control și prin alimentație. Imagine cu broccoli, aliment indicat în dieta pentru diabetul de tip 2

Diabetul de tip 2 reprezintă una dintre bolile cu cea mai rapidă răspândire din întreaga lume, care afectează milioane de oameni de pe tot Globul. Diabetul de tip 2 se manifestă printr-un exces de glucoză în corp, deoarece organismul nu mai produce insulina necesară procesării glucozei.

Cauza principală a diabetului de tip 2 o reprezintă obezitatea. Diabetul de tip 2 începe să se manifeste de obicei la persoanele de vârstă medie sau în etate, dar, în ultimii zeci de ani, numărul de persoane tinere care suferă de această afecțiune a crescut semnificativ. Diabetul de tip 1 nu are cauze cunoscute și este mai rar întâlnit.

Simptomele diabetului de tip 2

Simptomele cel mai des întâlnite ale diabetului de tip 2 sunt:

  • sete excesivă
  • apetit crescut
  • oboseală
  • pierdere în greutate
  • urinare frecventă

Efectele diabetului de tip 2

Consecințele pe termen lung ale diabetului de tip 2 sunt foarte periculoase și pot consta în:

  • afecțiuni cardiace
  • afecțiuni renale
  • infarct
  • retinopatie diabetică

Se poate ajunge în cazuri grave la orbire sau la amputarea unui membru. De aceea, este foarte important ca această afecțiune să fie ținută sub control și, mai ales, prevenită.

Remedii naturiste pentru diabetul de tip 2

În cazul în care suferi de obezitate, un stil de viață sedentar sau hipertensiune, este important să adopți din timp anumite modificări ale stilului de viață pentru a preveni diabetul. Pentru prevenirea și tratarea diabetului de tip 2, una din cele mai importante măsuri care pot fi adoptate constă în schimbarea alimentației.

Ce legume să consumi pentru diabetul de tip 2

Cartofi: conțin mult amidon, zaharuri simple și puțin calorii

Morcovi, sfeclă roșie, broccoli: nu conțin amidon, dar au multe vitamine și minerale; nu conduc la creșterea bruscă a nivelului de glucoză din sânge

Spanac și alte legume cu frunze verzi: conțin mulți antioxidanți

Ce fructe să consumi pentru diabetul de tip 2

Citrice și fructe de pădure: conțin mulți antioxidanți și multe fibre care contribuie la reglarea nivelului de glucoză din sânge

De evitat: fructe în compot care conțin zahăr sau îndulcitori artificiali

Ce lactate să consumi pentru diabetul de tip 2

Iaurt grecesc: conține în mod natural probiotice

Iaurt cu probiotice: atenție să nu conțină îndulcitori sau alte chimicale

De evitat: lapte integral sau brânză care conțin grăsimi în exces

Ce produse de brutărie să consumi pentru diabetul de tip 2

Pâine din cereale integrale: este alegerea indicată, fiindcă se procesează mai lent în corp și conține un nivel ridicat de fibre

De evitat: pâinea și alte produse de brutărie din făină albă care cresc nivelul de glucoză din sânge

Ce proteine să consumi pentru diabetul de tip 2

Carnea de pui: este o carne slabă și sănătoasă

Pește: conține omega 3 care îți protejează inima și tensiunea

Nuci, semințe, cereale precum quinoa: surse vegetale de proteine sănătoase

De evitat: mezelurile care au un conținut ridicat de sodiu, periculos pentru tensiunea arterială

 

Foto: Pixabay