Depresia de toamnă poate fi depășită

Depresia de toamnă
Depresia de toamnă sau tulburarea afectiv sezonieră este o realitate care ne lovește pe fiecare dintre noi, la un moment dat. Din fericire, există soluții și împotriva ei.
Depresia de toamnă sau tulburarea afectiv sezonieră nu trebuie privită ca pe o boală gravă. Dimpotrivă! Și iată cei ai de făcut ca să treci ușor peste ea.

De ce apare depresia de toamnă

„Scurtatea zilelor, lipsa luminii solare și dereglarea ceasului biologic intern, toate se traduc printr-o dificultate de reglare a serotoninei. De aici, până să apară depresia de toamnă, este doar un pas.', explică dr. Alin Popescu, medic specialist medicină sportivă. Aproximativ 80% dintre pacienții care se confruntă cu această problemă sunt femei care au în jur de 30 de ani. Depresia de toamnă debutează la începutul sezonului autumnal și atinge maximul iarna. Începe să dispară odată cu venirea primăverii.

Semnele depresiei de toamnă:

dificultăți de concentrare;
oboseală
scăderea interesului pentru activitățile sociale;
depresie, tristețe sau apatie;
poftă exagerată pentru complexe de carbohidrați (precum pâinea sau pastele făinoase);
creșterea în greutate;
somnolența;
pierderea interesului pentru sex;
iritabilitate.

Ce e de făcut

„Masajul cu bambus stimulează microcirculația și pune organismul în mișcare. De asemenea, această terapie reglează ciclul somn – trezire și este cel mai bun remediu pentru persoanele care se confruntă cu insomnia. Nu în ultimul rând, masajul cu bambus alungă și previne stările depresie sau anxioase, prin masajul cu bambus fiind stimulată producția de endorfine (hormonul fericirii), ajută organismul să se refacă mai repede după efort fizic.', explică Dan Bujor, specialist acredidat masaj cu bambus.

De asemenea, specialistul recomandă atenție sporită la capitolul dietă. Activitatea fizică intensă este și ea un aliat de nădejde în lupta cu depresia de toamnă. În plus, terapia luminoasă și câteva ședințe de consiliere psihologică pot face minuni.

„Recomandat ar fi să intensificăm programul de exercițiu fizic pe care este recomandat să-l facem dimineața. Apoi, mare atenție la alimentație, concentrează-te să ai în farfurie vitamine suficiente pe lângă proteine și carbohidrați.', conchide specialistul Dan Bujor.

Sursa foto: pxhere.com