Deficitul de vitamina C – ce probleme de sănătate pot apărea

Deficitul de vitamina C - ce probleme de sănătate pot apărea

Deficitul de vitamina C poate duce la gingivită și probleme orale, la anemie, la probleme ale pielii și nu numai. Află care sunt simptomele dlipsei de vitamina C în corp.

Un deficit de vitamina C vă pune un risc crescut spre gingivită sau boală gingivală timpurie, probleme de piele, osteoporoza și probleme de dezvoltare osoasă.

Deficitul de vitamina C poate duce și la anemie, o lipsă de fier în organism. Dacă lăsați lucrurile așa, s-ar putea chiar să încheiați cu scorbut în câteva luni.

Vitamina C este un nutrient esențial pentru sănătatea corpului.

Aveți nevoie de aceasta pentru o creștere și dezvoltare normală, precum și pentru a menține sănătatea pielii și a oaselor și a țesutului conjunctiv al corpului.

O deficiență poate interfera cu funcționarea optimă a corpului.

Deoarece este o vitamină antioxidantă, vitamina C ajută la contracararea daunelor provocate de radicalii liberi responsabili de îmbătrânire și poate ajuta chiar la îndepărtarea sau reducerea riscului de boli de inimă, cancer și artrită.

Prin atingerea nivelurilor recomandate de vitamina C, puteți evita multe boli.

Acest lucru ar putea varia de la unghii fragile la anemie, un de deficit de fier.

În mod obișnuit, simptomele sau problemele foarte evidente din cauza unei deficiențe apar doar după un aport consecvent inadecvat pentru o perioadă prelungită.

De regulă, acest lucru se va întâmpla dacă doza zilnică este sub 10 mg pe parcursul mai multor săptămâni.

Deficiența de fier în organism – 11 simptome pe care le poți resimți

Deficitul de vitamina C – ce probleme de sănătate pot apărea

1. Gingivită și probleme dentare

Gingivita sau boala gingivală în stadiu incipient poate apărea în cazul în care nu aveți suficientă vitamina C.

Țesuturile din jurul dinților se infectează. Iată câteva simptome pentru a identifica această problemă:

– Sângerarea ușoară a gingiilor

– Gingii sensibile

– Umflarea gingiilor

– Respirație urât mirositoare

Deficiența vitaminei C poate determina, de asemenea, slăbirea smalțului dinților, rezultând un risc crescut de apariție a cariilor.

2. Anemia cu deficit de fier

De asemenea, vitamina C ajută organismul să absoarbă mai bine fierul.

Dacă aveți o deficiență continuă a vitaminei, puteți, de asemenea, să încheiați cu anemie cu deficiență de fier.

Semnele acestei forme de anemie includ:

– Slăbiciune sau oboseală care nu este obișnuită

– Probleme cu concentrare/gândire

– Dureri de cap

– Piele palidă

– Dificultăți de respirație

– Unghii fragile

– Dorința de a mânca lucruri nealimentare precum murdărie, gheață sau nisip

Ce beneficii are uleiul de pește pentru copii. Este bun și pentru adulți

3. Probleme de piele

Vitamina C joacă un astfel de rol central în menținerea țesutului conjunctiv sănătos în organism, astfel încât să nu apară semne pe piele.

Se pot dezvolta pete albe sau roșii pe zone ale pielii – acestea se numesc petechiae.

Puteți găsi, de asemenea, petice sau pete purpurii pe piele, pe mucoase și pe gură. În plus, este posibil să observați că faceți vânătăi mai ușor decât înainte.

4. Scorbutul

Una dintre cele mai importante boli cauzate de deficiența de fier este scorbutul, deși este mai puțin frecventă în lumea în curs de dezvoltare, în care accesul la nutriție nu este o problemă la fel de mare.

Dar dacă sunteți o persoană care are o hrană limitată în varietatea sa, s-ar putea să fiți în pericol.

Simptomele de scorbut se produc, de obicei, după administrarea inadecvată a vitaminei C timp de cel puțin 3 luni.

Iată ce ar trebui să urmăriți: 10 11

– Slăbiciune/oboseală tot timpul

– Durerea articulației/piciorului severă

– Iritabilitate

– Tristețe

– Umflare ușoară

– Petechiae (pete albastre/roșii)

– Purpura (patch-uri violet/pete)

– Umflarea sau sângerarea gingiilor

– Slăbirea dinților, pierderea dinților

– Scăderea timpului vindecării rănilor

– Îngroșarea pielii (hiperkeratoză), care poate duce la negi, cornuri sau calusuri

5. Probleme de osteoporoză și oase

În timp ce scorbutul provoacă dureri articulare la adulți, ar putea duce la o dezvoltare a osului afectată la sugari și copii mici.

Acestea pot prezenta simptome cum ar fi durerea membrelor inferioare, ca urmare a sângerării în articulații.

Modificările structurale ale colagenului și deteriorarea mai mare a osului au ca rezultat articulații umflate și dureroase și dureri musculare la cei cu deficiență severă de vitamina C sau scorbut.

De asemenea, poate duce la dezvoltarea osteoporozei sau osoase slabe care sunt predispuse la fractură sau rupere.

Ar putea exista, de asemenea, o legătură cu osteoartrita, deși cercetarea în acest domeniu este încă o lucrare în plină desfășurare.

De ce este importantă vitamina E în alimentația copilului

6. Alte probleme legate de un deficit de vitamina C

În plus față de aceste boli, puteți observa și alte probleme care ar putea chiar să vă ajute să semnaleze problema mai devreme și să îndepărtați o problemă mai severă, cum ar fi scorbutul sau anemia.

Iată câteva aspecte legate de sănătate care se dublează ca semne ale deficienței vitaminei C:

– Creșterea susceptibilității la infecții

– Timp mai lung pentru vindecarea rănilor

– Separarea părului sau părul uscat

– Piele uscată, aspră, cu scuame

– Epistaxisul

– Metabolism lent care are ca rezultat creșterea în greutate

Persoanele cu malnutriție, tulburări digestive, fumători, vârstnici și foarte tineri au risc crescut

Cei care dac chimioterapie sau care și-au pierdut apetitul din alte motive, au anorexie, au o dietă săracă cu vitamina C inadecvată, sunt însărcinate sau alăptează sunt mai expuși riscului acestei probleme particulare.

Fumatul vă reduce capacitatea de a absorbi vitamina C din dietă, deci și fumătorii sunt expuși riscului.

De asemenea, sunt vulnerabile persoanele cu tulburări digestive cum ar fi boala Crohn, persoanele în vârstă, dependenții de droguri sau alcool și copiii mici și cei care nu primesc suficiente vitamine.

Evitați o deficiență prin asigurarea că aveți 75-90 mg de vitamina C zilnic.

Corpul tău are nevoie de aproximativ 90 mg de vitamina C zilnic dacă ești bărbat adult și 75 mg dacă ești femeie.

Femeile gravide au nevoie de 85 mg pe zi, în timp ce mamele care alăptează necesită chiar și mai mult (120 mg) .

Oricine se recuperează de la intervenții chirurgicale sau arsuri ar putea lua o mică cantitate de vitamină C pentru a ajuta vindecarea.

De asemenea, fumatorii pot beneficia de un consum mai mare de vitamina C.

Luați vitamina C dintr-o gamă largă de alimente, inclusiv citrice, roșii, legume cu frunze verzi, ardei și chiar din sucuri și cereale fortificate.

Discutați și cu medicul pentru a vedea dacă aveți un deficit de vitamina C și ce este mai bine pentru corpul vostru.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...