De la amețeală la halitoză! 7 simptome ale deshidratării

deshidratarea are simptome neplacute

Setea și urina închisă la culoare sunt simptomele clasice ale deshidratării. Există însă, conform specialiștilor, alte șapte simptome pe care le știu foarte puțini dintre noi. trebuie să fim cu băgare de seamă, pentru că apariția acestor semne pot duce la multe lucruri care afectează, uneori iremediabil, viața.

Respirația urât mirositoare- halitoza

Sarcina salivei este ”să spele” rămășițele de mâncare care se adună pe limbă, între dinți și pe gingii, după ce ai mâncat. Dar dacă gura este uscată, aceste mâncăruri rămân acolo unde sunt și permit bacteriilor să se multiplice și să ducă la crearea respirației urât mirositoare. Pentru a evita cest lucru, se recomandă păstrarea gurii hidratate, prin  sorbirea câtorva guri de apă o dată la câteva ore.

Citește și: Inflamația trompelor are nevoie de tratament special

Iritabilitate

Această stare de irascibilitate apare mai frecvent la femei decât în rândul bărbaților, când intervine deshidratarea. În urma unui test, s-a constatat că, după o zi de hidratare normală, a douia zi, femeile care nu au mai primit cantitatea suficientă de apă au devenit deosebit de irascibile, nu se mai puteau concentra. De asemenea, sufereau de dureri de cap și de oboseală. În rândul bărbaților, lipsa apei a dus la crampe musculare și ritm cardiac accelerat.

Apare nevoia de a mânca dulce

Nu aștepta să și se facă sete, bea apă cât de frecvent poți. Altfel, riști să te alege și cu o sete mare dar și cu nevoia imperioasă de a consuma dulciuri. Ideal e să bei un pahar de 200 de mililitri la fiecare 20 de minute.  După efort fizic, se recomandă apă îmbogățită cu electroliți și glicogen. Dacă apare nevoia de dulce, optați pentru sucuri naturale de fructe  și smoothie-uri.

Pielea nu mai este elastică

Dacă te ciupești de pielea de pe spatele mâinii, o ții între degete câteva secunde, după ce-i dai drumul, ar trebui să revină într-o clipă la starea inițială. Dacă nu s eîntâmplă asta, atunci epiderma este deshidratată. La fel ca întregul organism.Acest simptom mai e însoțit și de urcarea buzelor și a membranelor nazale și chiar a globilor oculari.

Ședința de sport nu mai e de calitate

Deshidratarea reduce tensiunea arterială și astfel forțează inima să depună mai mult efort. O pierdere de apă de 2-3% este suficientă pentru a compromite o ședință de sport, iar o reducere a cantității de apă de mai mult de 5% poate duce la o diminuarea rezistenței la oboseală cu cel puțin 30%, a declarat un specialist în nutriție și sport.

 Șofatul devine periculos când intervine deshidratarea

Potrivit unui studiu publicat în Jurnalul de Fiziologie și Comportament, să șofezi atunci când ești deshidratată constituie un adevărat pericol. Motivul? Deshidratarea aduce cu sine oboseala și lipsa concentrării. Studiile efectuate au arătata că și viteza de reacție este încetinită.

Deshidratarea cauzează amețeală

Deshidratarea duce la scăderea tensiunii arteriale care poate duce la amețeală sau chiar leșin. Aceste simptome apar când te ridici prea repede din poziția șezând sau după ce stai întinsă. Atenție! Oricâf de banale ar părea aceste simtpome trcătoare ele pot duce la un colaps cardiovascular.

Citește și:

 

Loading...