De ce ți-e poftă? Organismul îți spune ce-i lipsește

de ce ți-e poftă

De ce ți-e poftă, de aia are organismul tău nevoie. Și este foarte important să fii atentă la semnalele pe care ți le transmite, ca să menții o stare de sănătate cât mai bună.

Cine nu s-a confruntat cu poftele alimentare, măcar o dată? Cel puțin o dată ți s-a întâmplat să simți că leșini dacă nu ajungi la o bucată de ciocolată sau dacă nu mănânci o „patiserie' sărată. La fel de bine, pofta poate să fie o nevoie exagerată de a consuma paste sau pâine sau alimente foarte grase.

Ce indică poftele alimentare?

„Poftele alimentare traduc carențe pe care le are organismul fiecăruia dintre noi. Nu există << îmi e poftă de alimentul X>>, iar asta să fie o simplă toană, așa cum se întâmplă să aud foarte des. Nu! Trebuie să reținem acest aspect foarte important.  Poftele traduc, de fapt, o carență pe care o resimte organismul nostru!', explică medicul Pr. Dr. Cornel Brotac, Medic Specialist Recuperare, Medicina Fizică și Balneologie.

Împreună cu specialistul, am reușit să întocmim o listă cu majoritatea poftelor alimentare pe care le manifestăm și cu o explicația pentru fiecare situație în parte.

Ție de ce ți-e poftă?

Carența de magneziu este tradusă printr-o poftă exagerată de a mânca ciocolată. Suplimentează-ți dieta cu un aport mai mare de nuci, semințe, cereal integrale și zarzavaturi.

Crom, Carbon, Fosfor, Sulf, Triptofan, lipsa acestora se manifestă printr-o poftă exagerbată de produse dulci. În această situație ai grijă să consumi broccoli, struguri, brânză, pui. Fructe proaspete sau ai grijă să consumi mai multă carne de pui sau de vită, dar și pește gras, ouă, lactate, nuci, cereale și legume. De asemenea, suplimentează-ți dieta cu un consum ridicat de varză, conopidă, afine, hrean, usturoi și ceapă.

Ai mânca NON-STOP pâine, paste și tot ce înseamnă carbohidrați? Asta traduce clar o carență mare de azot. În acest caz este musai să consumi mai multe proteine: carne, pește gras, nuci, fasole, semințe de chia.
Alimentele grase înseamnă lipsă de calciu. Lapte, brânză, legume cu frunze verzi, cam asta ar fi de făcut pentru a rezolva această carență.

Dacă simți nevoia să mănânci multe produse sărate, dr. Cornel Brotac susține că ai o carență în ceea ce privește clorura de siliciu. În acest caz este nevoie să sporești consumul de pește gras, lapte de vacă, vin roșu, bere, stafide, tărâțe din pâine integrală și apă minerală.

Sursa foto: Pexels.com