Ciocolata poate fi mâncată destul de des, conform specialiștilor, având în vedere avantajele pe care le aduce organismului uman. Ținând cont, desigur, și de unele detalii. Unul dintre acestea este ca ingredientul principal, cacaoa, să fie de cât mai bună calitate.

Benefică pentru sănătatea inimii

Consumul de ciocolată favorizează diminuarea riscului de afecțiuni ale inimii, conform unui studiu german realizat în anul 2010, cu ajutorul a aproape două zeci de mii de participanți, cu vârste între 35 și 65 de ani. Explicația constă în faptul că scade presiunea sanguină. Într-un alt studiu, specialiștii australieni au constatat că ciocolata reduce hipertensiunea arterială.

Induce starea de bine

Oamenii de știință din Australia susțin că ciocolata cu multă cacao favorizează starea de calm și de mulțumire în rândul adulților sănătoși. Iar un alt studiu, realizat în 2015, arată că ciocolata a îmbunătățit performanțele mentale și a diminuat starea de oboseală în rândul participanților la test.

Asociată cu o greutate corporală bună

Un alt studiu realizat la Universitatea din San Diego (California) a demonstat că adulții care au consumat regulat ciocolată au avut un indice de masă corporală mai mic decât cei care nu au mâncat acest aliment. Au fost 1018 de femei și bărbați cu vârste între 20 și 85 de ani, iar cei care au mâncat ciocolată au servit alimentul de 2-3 ori pe săptămână și au făcut sport intens (20 de minute) de 3-4 ori/săpt.

Previne atacul cerebral

Oamenii de știință suedezi au demonstrat că un consum moderat de ciocolată poate să scadă riscul de atac cerebral, la bărbați. Studiul, care a durat zece ani, a fost realizat pe 37.000 de persoane, iar consumul mediu asociat a fost de 63g de ciocolată pe săptămână.

Reduce riscul de diabet

Cercetătorii englezi au descoperit că ciocolata care are un conținut ridicat de flavonoide, adică cea cu multă cacao, poate proteja organismul de diabetul de tip 2. Cum? Prin scăderea rezistenței la insulină și ameliorând reglarea glucozei din sânge.

Îmbunătățește energia

Ciocolata neagră îmbunătățește capacitatea de a face mișcare în cazul adulților maturi. Acest rezultat a fost constat în urma unui studiu american în care participanților, cu vârsta de 50 de ani, și un stil de viață sedentar, li s-au dat câte două tablete (20 g) de ciocolată neagră, zilnic, timp de 3 luni. Performanțele lor au fost mai mari decât ale persoanelor care nu au consumat ciocolată.

Poate fi inclusă într-un stil de viață sănătos!

”Ciocolata poate fi integrată cu succes într-un stil de viață sănătos, condiția fiind să aibă un conținut scăzut de zahăr și unul ridicat de cacao de calitate (min. 65%). Este important să mâncăm ciocolată în prima parte a zilei (3-4 cubulețe) și de preferat în zilele când facem efort fizic. De asemenea, alimentația să se bazeze pe legume, fructe de sezon, cereale integrale, carne slabă, lactate slabe și meniul să fie diversificat. Ciocolata de calitate conține mulți antioxidanți, este un tonic al vaselor capilare și integrată într-un stil de viață sănătos, cu sport și relaxare poate fi bună pentru sănătatea inimii. (Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, Cori.ro)

Credit foto: Shutterstock

Cori Grămescu

Credit foto: Shuttertsock