De ce este important să mănânci trei mese pe zi (PUBLICITATE)

De ce este important să mănânci trei mese pe zi (PUBLICITATE)

Un stil de viață sănătos implică, în primul rând, alimentația corespunzătoare și grija față de ceea ce consumi la fiecare masă. Fie că vrei să slăbești, să-ți crești masa musculară sau să rămâi în formă la orice vârstă, trebuie să abordezi alimentația cu gândul la nutrienții de care ai nevoie zilnic și la ce este necesar să eviți, pentru a duce o viață fără probleme cauzate de dietă. 

Săritul peste mese nu este recomandat, indiferent de rezultatele pe care le obții, iar cele trei mese pe zi sunt la fel de importante ca în perioada copilăriei, când mamele și bunicile nu lăsau să treacă nicio zi fără această regulă esențială. Iată care sunt beneficiile când mănânci cel puțin trei mese sănătoase pe zi:

Echilibrul și prevenirea unor afecțiuni

Mesele variate stau la baza unui stil de viață sănătos, iar dacă respecți cele trei mese pe zi și câteva gustări suplimentare pe parcursul zilei, poți evita afecțiunile mai grave precum diabet zaharat. O atenție specială pentru aceste aspecte este necesară mai ales dacă ai istoric de diabet în familie. De asemenea, trebuie să ții minte că de la cele trei mese nu pot lipsi legumele, proteinele, fibrele și cantitatea de nutrienți necesară pentru organismul uman. Femeile adulte au nevoie de aproximativ 1,600-2,400 calorii pe zi, în funcție de activitatea fizică. Dacă vrei să eviți anumite probleme de sănătate serioase, discută cu un medic specialist sau cu un nutriționist, înainte de a face orice schimbare majoră și consumă doar alimentele recomandate.

Cele trei mese pe zi îți oferă și posibilitatea de a avea o dietă echilibrată și facilitează pregătirea din timp a preparatelor necesare în fiecare zi. Dacă ai un program încărcat, poți opta pentru meal planning, adică planificarea meselor și gătitul în una dintre zilele libere. În acest fel, ai timp să calculezi cantitatea de nutrienți consumați la fiecare masă, să prepari doar feluri de mâncare potrivite gusturilor tale, dar și restricțiilor impuse de medic.

Păstrarea greutății optime

Mai multe mese pe zi vor accentua senzația de sațietate și nu vei simți nevoia să alegi gustări nesănătoase din cauza foamei. Specialiștii consideră că reducerea meselor la mai puțin de trei pe zi te poate face să consumi mai multe alimente la o masă și să optezi pentru alimente nesănătoase, pe care le poți mânca pe fugă. Tocmai de aceea, este important să ții cont de calitatea mâncării și nu de cantitate, iar dacă vrei să pierzi din greutate, trebuie să ceri sfatul medicului specialist, un medic nutriționist cu adevărat performant, înainte de a încerca diete care îți pot pune în pericol sănătatea.

Mesele pot fi consumate la o distanță de 4-6 ore distanță și încearcă să respecți orele în fiecare zi. Programul clasic de mic dejun, prânz și cină, alături de câteva gustări sănătoase pe parcursul zilei este potrivit, dacă vrei să-ți menții silueta, însă, nu uita să consumi preparate gătite cât mai sănătos. Evită-le pe cele prăjite și optează pentru fierbere, gătire la abur sau rumenire la cuptor.

O dietă variată

Dacă respecți programul în fiecare zi, vei descoperi că ai la dispoziție o paletă largă de alimente pe care le poți găti și consuma în diferite feluri. Fructele uscate pot deveni gustări dulci, iar peștele va înlocui cu ușurință carnea roșie pe care obișnuiai să o consumi. Acestea sunt doar câteva dintre schimbările care te vor ajuta să te concentrezi pe varietatea de care are nevoie dieta ta. Dacă apelezi la ajutorul unui nutriționist sau te documentezi despre cele mai bune opțiuni pentru o stare de sănătate optimă, vei afla că nu trebuie să faci sacrificii pentru a duce un stil de viață echilibrat. Alimentația trebuie să ajungă în centrul atenției tale și să faci doar alegeri care te influențează pozitiv.

Nu sări peste cele mai importante mese ale zilei, indiferent de program, chef și timp. Dacă pui toate acestea în fața sănătății tale, riști chiar să te expui unor afecțiuni mai greu de gestionat. Atenție și la ceea ce pui în farfurie și discută cu specialistul ori de câte ori ai nelămuriri.

Sursa foto: pexels.com

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Besmax.ro