De ce este bine să consumi varză?

varza

Varza este una dintre cele mai nutrititive legume, iar includerea ei în dieta de zi cu zi nu poate decât să aducă numeroase beneficii sănătății și siluetei. Se poate consuma crudă, murată sau gătită și este o opțiune încărcată de vitamine și de minerale.

 

Iată principalele beneficii de pe urma consumului de varză

Este săracă în calorii, dar are o mulțime de nutrienți și de micronutrienți, cum ar fi Vitamina A, fierul și riboflavina. De asemenea, conține vitamina B6 și folat, esențiale în buna funcționare a metabolismului și a sistemului nervos.

Varza e bogată în fibre și în antioxidanți puternici, cei care protejează organismul împotriva radicalilor liberi, care pot duce la distrugerea celulară. Conține Vitamina C, un antioxidant care protejează împortiva afecțiunilor inimii, anumitor tipuri de cancer și împotriva pierderii vederii.

Vitamina C este esențială în producerea colagenului, cea mai abudentă proteină din organism. Colagenul ofera structură și flexibilitate pielii și contribuie la buna funcționare a oaselor, a mușchilor și a vaselor de sânge.

O mână de varză roșie (aprox 100 de grame) asigură 85% din doza zilnică recomandată de vitamina C și e echivalentă cu consumul unei portocale.

Varza protejează împotriva inflamației cronice

Inflamația cronică poate fi asociată cu multe boli, cum ar fi afecțiunile inimii și artrita. Antioxidanții continuți de crucifere, din care face parte și varza, reduc anumiți markeri din sânge care produc inflamarea.

Contribuie la îmbunătățirea digestiei

Varza e plină de fibre insolubile, un carbohidrat care nu poate fi descompus de intestine. Fibrele insolubile ajută la buna funcționare a sistemului digestiv prin asigurarea existenței de bacterii bune în stomac, care contribuie la potejarea sistemului imunitar și la producerea de nutrienți esențiali precum vitamina K2 și B12.

 

Una peste alta, varza este opțiunea ideală de inclus în dieta, iar acest lcuru se realizează foarte ușor – funcționeazăfoarte bine în orice formă, crudă sau gătită – sub formă de salată, garnitură, supă sau ghiveci. E una dintre cele mai versatile legume și, în plus, e și foarte ieftină.

 

Opinia specialistului

Gianluca Mech, nutriționist, www.gianlucamech.ro

Varza -fundamentală pentru alimentație

 

Varza este una dintre cele mai hrănitoare și sănătoase legume din lume. Ar trebui considerată fundamentală pentru alimentația noastră, datorită bogăției și varietății proprietăților sale benefice. La fel de benefice pentru sănătate sunt broccoli și conopida, deoarece au acțiune antiinflamatoare datorită conținutului ridicat de vitamina C, sunt bogate în fibre, potasiu, calciu și fier,  în acizi grași (omega 3 și omega 6), întăresc sistemului imunitar, au acțiune antioxidantă, sunt eficiente în prevenirea unor tipuri de cancer datorită prezenței flavonelor, glucozidelor și sulforafanului

Sunt aliați excelenți împotriva hipertensiunii arteriale, datorită prezenței acidului glutamic, un aminoacid care contribuie la scăderea tensiunii arteriale.

 

Foto: Shutterstock