De ce e bine să mănânci struguri

struguri

Strugurii sunt una dintre cele mai bune alegeri în ceea ce privește consumul de fructe. Fie că ai nevoie de o gustare cu puține calorii dacă vrei să slăbești sau de un aport suplimentar de alimente hidratante, benefice pentru aspectul pielii, iată care sunt principalele beneficii ale consumului de struguri:

 

Sunt recomandați în controlul greutății

Strugurii sunt săraci în calorii, lipsiți de grăsimi și au un indice glicemic redus. Conțin antioxidanți, dintre care cel mai important e resveratrolul, despre care se crede că declanșează anumite reacții care accelerează metabolismul. O mână de boabe de struguri conține aproximativ 100 de calorii – ceea ce îi face să fie o alegere bună ca gustare plină de nutrienți, dar care nu-ți pune greutate în pericol.

 

Sunt o bună sursă de vitamina K și C

Vitamina K din struguri sprijină buna dezvoltare și funcționare a oaselor și a țesuturilor, iar antioxidanții din vitamina C ajută la refacerea rapidă a eventualelor afecțiuni și ajută corpul să absoarbă mai repede fierul.

Strugurii au proprietăți antiinflamatoare

Antioxidanții din struguri reduc degenerarea celulară prin protecția membranelor celulelor. Consumul a una-două mâini de struguri pe zi ajută la protejarea țesuturilor prin limitarea reacțiilor chimice care determină apariția inflamațiilor din organism.

 

Ajută la menținerea elasticității pielii

Anumiți fitonutrienți conținuti de legumele si fructele cu coaja colorată protejează celulele din piele în fata efectelor razelor ultraviolete.

Alături de struguri, e recomandat consumul de pepene, kiwi, fructe de pădure, nuci, măsline și de pește pentru un aspect și mai radiant al pielii.

 

Opinia specialistului

 

 Simona Dumitrescu, nutriționist Bodyshape Transformation Center

nutritionist Simona Dumitrescu_transparent (1)

Consumul de struguri contribuie la combaterea obezității

Fiind foarte bogați în vitamine și alți nutrienți, strugurii pot reprezenta o alternativă sănătoasă la gustările, de multe ori, nesănătoase, pe care le luăm în fugă între mese sau chiar în locul lor. Pot fi incluși chiar și în dietele de slăbit, 100 de grame de struguri aducând aproximativ 70 de calorii, indiferent de culoarea lor. Strugurii conțin o altă substanța numită acid elagic, care are rol în reducerea grăsimilor nesănătoase, responsabile de obezitate, boli de inimă și diabet, precum și în scăderea inflamației din organism. Cei de culoare închisă conțin și un puternic antioxidant, numit resveratrol, care are proprietăți anti-îmbătrânire, anti-cancerigene și cardioprotectoare.

Deși strugurii sunt recomandați ca parte a unei alimentații sănătoase și chiar și în dietele de slăbit, aceștia trebuie consumați cu moderație pentru că sunt, totodată, bogați și în zaharuri, 100 de grame de struguri conținând aproximativ 16 grame de zahăr (glucoză și fructoză).

 

Foto: David Köhler /Unsplash