De ce e bine să mănânci somon. 15 beneficii ale somonului pentru sănătate și frumusețe

De ce e bine să mănânci somon. 15 beneficii ale somonului pentru sănătate și frumusețe

Astăzi vei afla de ce e bine să mănânci somon! Știi bine că organismul îți dă semne atunci când ceva e în neregulă. Probleme precum durerea de cap, căderea părului sau iritațiile pielii sunt semne că duci lipsă de anumite substanțe nutritive. În loc să continui să mănânci prăjeli și dulciuri, ar fi mai bine să îți faci un somon fript.

Somonul este unul dintre cele mai indicate sortimente de pește, deoarece conține din belșug acizi grași Omega 3, proteine, vitamine și minerale care reduc semnificativ riscul anumitor boli și ameliorează multe simptome neplăcute.

Citește și: Cum alegi somonul și cum îl gătești cât mai simplu

Descoperă de ce e bine să mănânci somon cât mai des!

Valoarea nutrițională a somonului

Un file de somon de mărime medie (aproximativ 300 de grame) are următoarele valori nutriționale:

  • acizi grași Omega 3 – 4023 mg
  • acizi grași Omega 6 – 1185 mg
  • proteine – 39.3 g
  • vitamina A – 89.0 UI
  • vitamina B6 – 1.2 mg
  • vitamina B12 – 5.0 mcg
  • vitamina C – 6.6 mg
  • folați – 60.5 mcg
  • niacină – 14.3 mg
  • tiamină – 0.6 mg
  • acid pantotenic – 2.6 mg
  • carbohidrați – 0 g
  • calciu – 26.7 mg
  • magneziu – 53.4 mg
  • seleniu – 73.7 mcg
  • potasiu- 683 mg
  • fosfor  – 449 mg
  • fier – 0.6 mg
  • sodiu – 109 mg
  • calorii – 367

De ce e bine să mănânci somon: 15 beneficii ale somonului

Datorită substanțelor nutritive pe care le conține, somonul poate avea numeroase efecte benefice asupra sănătății. Iată 15 motive să mănânci mai des somon:

E bun pentru inimă – datorită acizilor grași Omega 3 și 6, nivelul de trigliceride este redus, astfel încât riscul de formare a plăcilor de aterom de vasele de sânge este minim. Prin urmare, inima ta va fi ferită de probleme și riscul de atac cerebral scade semnificativ.

Te ajută să slăbești – fiind o sursă bogată de proteine și acizi grași, somonul ține de foame, elimină poftele, îmbunătățește circulația, accelerează metabolismul și reduce depozitele de grăsime.
Reduce inflamațiile din corp – este bine cunoscut faptul că inflamațiile joacă un rol decisiv în apariția multor probleme de sănătate, precum ulcerul gastric, accidentul vascular sau durerile articulare. Acizii grași din somon au capacitatea de a echilibra nivelul hormonilor, care, la rândul lor, influențează procesul inflamator. Astfel, mâncând mai des somon, vei avea un risc mult mai mic de a suferi de migrene, psoriazis, colită ulcerativă, scleroză multiplă, broala Crohn sau obezitate indusă de procesul inflamator.
Îți menține creierul tânăr – tot acizii grași sunt responsabili de funcționarea corectă a creierului. Grăsimile polinesaturate din somon au rol neuroprotector și favorizează dezvoltarea celulelor nervoase, ajutând astfel în procesul cognitiv.

Te ferește de cancer – tumorile apar și din cauza unui dezechilibru între acizii grași Omega 3 și Omega 6, care duce la dezvoltarea necontrolată a celulelor bolnave, ca urmare a inflamației din corp. Somonul consumat regulat poate rezolva acest dezechilibru, scăzând semnificativ toxicitatea la nivel celular.

Previne ADHD la copii – buna dezvoltare a creierului, încă din burtică, depinde în mare măsură de aportul de acizi grași Omega 3, pe care somonul îi conține din belșug. Oamenii de știință au observat, de asemenea, că aceste grăsimi sănătoase pot ameliora simptomele copiilor care suferă de ADHD, autism sau dislexie.

Conține multe proteine – somonul este, alături de ouă, una dinter cele mai bune surse naturale de proteine de calitate, care ajută la dezvoltatea musculară, dar previn și căderea părului, inhibă pofta de mâncare ajutând la slăbit, îmbunătățesc aspectul pielii, părului și unghiilor.

Sursă excelentă de vitamina D – o porție de somon de 300 de grame îți poat oferi până la 1.000 UI de vitamina D, care te ajută să asimilezi mai bine calciul, prevenind astfel scăderea densității osoase și apariția osteoporozei, diabetul de tip 2, cancerul sau bolile de inimă.

Protejează vederea – degenerescența maculară cauzată de îmbătrânire poate fi întârziată sau chiar prevenită consumând periodic somon bogat în acizi grași care reglează nivelul enzimelor și fotoreceptorilor ce asigură o bună vedere.

Sursă bogată de seleniu – somonul conține mult seleniu, un mineral care are proprietăți antioxidante, ajutând astfel la prevenirea cancerului, la reglarea nivelului de hormoni tiroidieni și la buna funcționare a sistmeului imunitar. De asemenea, seleniul joacă un rol important în reducerea stresului oxidativ și a inflamațiilor din corp, prevenind bolile cardiovasculare, avortul, infertilitatea sau declinul cognitiv.

Sursă de carotenoizi – culoarea portocaliu-rozalie a somonului este dată de astaxantină, un carotenoid cu proprietăți antioxidante, care protejează de acțiunea nocivă a factorilor de mediu. Prin urmare, consumul de somon poate reduce semnificativ riscul de boli cronice.

Bogat în complexul de vitamine B – somonul este o sursă excelentă de vitamine B, printre care B1, B2, B3, B5, B6, B9 și B12. Aceste vitamine joacă un rol important în menținerea sănătății, prevenind osteoporoza, tulburările gastrointestinale, fracturile, boala Alzheimer etc.

Previne căderea părului – datorită acizilor grași, proteinelor, vitaminelor B și fierului, somonul este considerat un superaliment de nelipsit în dieta petnru sănătatea părului, prevenind căderea acestuia și stimulându-i regenerarea și creșterea. Uleiul de pește și suplimentele cu acizi Omega 3 sunt la fel eficiente pentru menținerea frumuseții părului.

Ameliorează aspectul pielii – pe măsură ce îmbătrânim, apar riduri, pete de vârstă și diverse afecțiuni ale pielii. Somonul este un aliment care ar putea preveni sau ameliora diverse probleme dermatologice, precum acneea, pielea uscată sau iritată. Acizii grași, proteinele și vitamina D ajută la regenerarea celulelor care produc colagen, cheratină și melanină, substanțe care oferă nutriție pielii, ferind-o astfel de riduri și linii fine.

Îți conferă energie și bună dispoziție –  da, o porție de somon chiar te poate face să te simți mai energică și mai optimistă, datorită acțiunii acizilor grași Omega 3, care reduc inflamațiile din corp, despre care se crede că ar contribui la apariția stresului emoțional și a depresiei. Potrivit studiilor, cel puțin 30% din celulele creierului sunt alcătuite din DHA (acid docosahexaenoic), un tip de grăsime polinesaturată, iar persoanele care suferă de depresie au adesea niveluri scăzute de DHA.

Iată, așadar, de ce e bine să mănânci somon de cel puțin două ori pe săptămână. Încearcă aceste rețete cu somon:

Sursa foto: 123rf.com