Tipuri de cereale sănătoase

Printre cele mai populare cereale se numără orezul alb și brun, porumbul, grâul, orzul, ovăzul, quinoa, meiul, etc.

Fiecare dintre acestea are un aport important în menținerea sănătății și funcționării organismului.

Ideal ar trebui folosite cât mai puțin procesate. Fâina de la moară sau mălaiul sunt cu mult mai hrănitoare și conțin substanțele nutritive corecte.

Cereale – beneficii pentru sănătate

Cerealele sunt o sursă bună de energie și nu sunt costisitoare.

De aceea sunt printre cele mai consumate alimente din lumea întreagă.

În cereale se găsesc 95% minerale precum sulfați și fosfați de magneziu, potasiu, calciu.

O cantitate suficientă de fosfor este prezentă în cereale sub formă de fosfați ce reduc activitatea absorbției de fier.

Cele mai sănătoase sunt cerealele nerafinate, iar după germinare nivelul lor scade.

În cantități mai mici se găsesc zinc, cupru, magneziu.

Dintre cereale, orezul alb este cel mai slab în ce privește conținutul de fier și calciu.

Cerealele previn cancerul, mai ales pe cel de sân.

Fiind bogate în fitosteroli sau steroizi naturali, chiar estrogen, stimulează producția organismului de hormoni de estrogen.

Previn constipația și bolile de colon – cu fibre solubile și insolubile precum celuloza, pectina și semiceluloza.

Ele se găsesc, mai ales, în tărâțe. Sunt eficiente în prevenirea constipației și a bolilor de colon. Orezul bun este recomandat în aceste cazuri.

Echilibrează nivelul de zahăr din sânge – fibrele din cereale scad viteza secreției de glucoză din alimente.

Proteine din cereale

Proteinele din cereale sunt de diferite tipuri – albumine, globuline, prolamine, gluteline.

Toate acestea se numesc proteine gluten și are proprietăți mobile și elastice. Boabele de gâu/cerealele integrale sunt bogate în proteine.

Scad rata mortalității

O alimentație bogată în cereale integrale și fructe poate să reducă riscul decesului.

Sursa de vitamine

Cerealele integrale sunt bogate în complexul de vitamine B, A, C, puțin betacaroten.

Din ele se extrag uleiuri bogate în vitamina E.

Sunt bogate și în enzime. Sănătoase sunt și cerealele germinate.

Dezavantaje

Printre dezavantajele consumului cerealelor, în mari cantități, se numără cantitățile mari de sare, zahăr și grăsimi din anumite tipuri.

Un consum mare poate da dureri abdominale, balonare, gaze intestinale.

De asemenea, sunt situații în care aportul ridicat de cereale poate reduce absorbția de fier, zinc și alte minerale.

Majoitatea cerealelor sunt de tip acid, ceea ce le face recomandate spre consum în cantități moderate, adecvate vârstei și activităților fizice.

Un consum necontrolat poate duce la îmbătrânirea prematură, apariția unor boli precum artrita.

Cerealele sunt mai greu de digerat față de salate, fructe, germeni sau legume.

Cerealele integrale sunt recomandate spre consum după ce au fost bine gătite moderat.

Căldura excesivă distruge mineralele, enzimele și vitaminele din ele.

Dacă suferi de boala celiacă sau sindromul de intestin iritabil ar trebui să le eviți pe cele integrale, căci pot agrava boala.

În meniul copiilor

Ele le oferă energie și nutrienți necesari. O cană de cereale pe zi le oferă vitaminele și mineralele de care au nevoie în perioada de creștere.

Dacă adaugi lapte sau iaurt , le vei crește aportul nutrițional și vor fi mai sănătoase.

Proteinele, fibrele și fierul din compoziție sunt necesare sănătății copilului.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto