Un adult are, în mediue, 20-30 g de magneziu în corp. Mare parte se găsește în oase. Restul este absolut necesar în procesul de producere a energiei și pentru transportul acesteia. Ajută și la metabolismul grăsimilor și al glucidelor. Are un rol important în buna funcționare a mușchilor. De aceea, un semn al carenței de magneziu sunt crampele musculare sau cârceii. O altă funcție este acea de a menține un nivel optim de calciu, prin favorizarea absorbției și metabolismului acestuia, astfel încât se previne formarea pietrelor la rinichi sau bilă.

Surse alimentare de magneziu

  • legume verzi – se găsește în special în frunze – spanac, salată verde, urzici, ceapă verde;
  • fasole, mazăre;
  • avocado, banane, caise deshidratate, smochine;
  • tofu;
  • semințe de floarea-soarelui, nuci, arahide, migdale;
  • orez brun, orz, ovăz;
  • crustacee.

În plus, există ape minerale care conțin magneziu. Verifică pe etichetele produselor din comerț să vezi dacă au această calitate.

Carența = grave probleme de sănătate

Farmacistul Gabriela Ștefancu spune că lipsa magneziului poate crește riscul apariției bolilor de inimă și a diabetului. Apar aritmii, spasme musculare, nervozitate crescută, oboseală, dezechilibre psiho-emoționale, fobii, atacuri de panică. Duce la modificări ale comportamentului alimentar și implicit la îngrășare, pentru că persoanele care au acest deficit au poftă de mâncare nocturnă sau consumă cantități mari de ciocolată. La femei pot apărea schimbări ale ciclului menstrual, care devine neregulat, cu crampe puternice și sângerări prelungite. La bărbați este afectată pe termen lung fertilitatea și secreția de testosteron. Dar nici un exces de magneziu în organism nu este benefic. Deși la acesta se ajunge foarte greu, prin administrare necontrolată sau prelungită, poate avea efecte adverse cum ar fi: slăbiciune musculară, diaree, greață, tensiune scăzută, amețeli, confuzie, dureri de cap, meteosensibilitate, dificultăți respiratorii.

Contraindicații:

  • pacienții cu afecțiuni renale;

  • consumul de alcool;
  • administrarea medicamentelor diuretice, antiacide, laxative, antibiotice, în special tetraciclină;
  • hepatită alcoolică.

Produs 100 % natural

”Diferența dintre magneziul de sinteză și cel marin organic constă în eficiența terapeutică. Cel de sinteză este obținut ca produs secundar în procesele industriale de obținere a unor metale și urmează apoi o procesare chimică pentru a-l face comestibil. Organismul îl utilizează mult mai greu și are doar o parte din efectele terapeutice ale magneziului 100 % natural. Cel de origine marină este extras din apele minerale și din suplimentele obținute din apa mării, unde este prezent în diferite forme. Se extrage prin filtrări succesive și se combină cu alte substanțe nutritive. Se recomandă administrarea lui în timpul meselor, concomitent cu calciu, iar dozajul potrivit va fi stabilit de medic sau farmacist”, spunef farmacist Gabriela Stefancu.

Sursa foto: pshutterbug / flickr.com