Curiozități despre ouă. Află ce e fals și ce e adevărat!

Curiozități despre ouă. Află ce e fals și ce e adevărat!

Am adunat de prin lume tot felul de curiozități despre ouă, mituri și credințe despre beneficiile lor, dar și despre efectele mai puțin bune. Iată ce este adevărat și ce este fals, conform ultimelor descoperiri și studii.

 

Oamenii au adunat și răspândit tot felul de curiozități despre ouă, și nu e de mirare când te gândești că ele au fost hrana noastră de bază înaintea legumelor sau a brânzeturilor. Se mănâncă ouă de furnici, ouă de struț, ouă de fazan sau icre. Dar mai jos, voi scrie mai degrabă despre ouăle de găină.

Persoanele care au colesterol mare nu trebuie să mănânce ouă!

Multă vreme a funcționat această interdicție, dar nu mai este valabilă. Este adevărat că gălbenușul conține un procent ridicat de grăsimi și colesterol, dar acestea nu sunt din categoria 'grăsimilor rele' și nu vor influența depunerea de colesterol rău pe artere. Bineînțeles, nu trebuie să mănânce 3 ouă la micul dejun, dar un ou fiert pe zi nu le poate face rău.

Nu trebuie să mănânci gălbenușuri, dacă vrei să slăbești

Gălbenușul lipsește din multe diete pentru slăbit, dar efectele lui nu sunt în niciun caz atât de dramatice. Gălbenușul conține proteine și vitamina D care nu se găsesc în albușuri și, de asemenea, colină, care ajută la buna funcționare a ficatului. Nu ocoli ouăle fierte, chiar dacă vrei să slăbești. Ele sunt sățioase și pot suplini alte alimente mai consistente, astfel că te ajută să slăbești.

Ouăle maro sunt mai bune decât cele albe

Există câteva mituri care arată că zahărul brun ar fi mai bun decât zahărul alb, iar pâinea neagră ar fi mai bună decât pâinea albă. Poate că există vreun sâmbure de adevăr în aceste afirmații, dar în niciun caz nu sunt valabile și pentru ouă.

Indiferent de culoare, ouăle trebuie să aibă aceleași proprietăți. Calitatea lor nu depinde de culoare, ci de modul sănătos sau nu în care au fost crescute păsările. Spre exemplu, ouăle de la găini crescute în curte, la soare, conțin de 4 ori mai multă vitamina D decât ouăle de la găini crescute în hală, la lumina artificială.

Curiozități despre ouă

Gălbenușurile închise la culoare sunt mai sănătoase

Nu este neapărat adevărat! Culoarea gălbenușurilor este determinată de semințele și legumele pe care le mănâncă găinile. Porumbul, spre exemplu, dacă predomină în hrana găinilor va face gălbenușul de un galben mai strălucitor sau portocaliu.

Trebuie să ținem cont că găinile din crescătorii primesc adesea hrană cu anumiți coloranți precum cantaxantina, care dă culoarea portocalie – roșie penelor și gălbenușului.

Ouăle nu trebuie spălate

Există prin unele părți ale lumii credința că, dacă speli ouăle, se distruge un anumit înveliș protector de la suprafață, iar acestea se strică mai repede.

În realitate, acest înveliș se află sub coajă, nu deasupra ei. Este vorba de o membrană fină și albă care protejează albușul și gălbenușul de infiltrarea bacteriilor și a factorilor patogeni.

Nu pune ouăle murdare din coteț în frigider. Spală ușor coaja cu apă călduță, șterge-le bine și păstrează-le la rece!

sursa foto: 123rf.com