Trucul cel mai important atunci când ai de a face cu un mic mofturos este să nu te gândești ce mănâncă într-o zi, ci să iei în calcul aportul caloric și de nutrienți dintr-o săptămână. În plus, dacă micuțul e activ, se joacă, e vesel și ia în greutate, nu ai de ce să-ți faci probleme. E clar că este sănătos și are un aport suficient de nutrienți, chiar dacă ție ți se pare că nu este așa.

Refuză mâncarea cu care nu este obișnuit

Despre bebelușii care încep diversificarea și copiii mici trebuie să știi că, de obicei, refuză felurile noi de mâncare. Dar este vorba doar de lipsa de obișnuință. Cu cât sunt expuși mai mult la un anumit aliment, cu atât vor fi mai dispus să-l încerce. Ține minte și că joaca face parte din acest proces. Așa că lasă-l să experimenteze și să se joace cu mâncarea. Nu încerca să-l disciplinezi când face asta.

Nu forța copilul mofturos să mănânce

Dacă, săptămânal, copilul u consumă alimente din pricipalele grupe de alimente (produse lactate, carbohidrați, fructe și legume, proteine), chiar dacă nu mănâncă decât anumite alimente favorite, nu ar trebui să-ți faci probleme. Introdu gradat și alte tipuri de alimente, dar nu insista dacă micuțul nu le agrează. Poți reveni după ceva vreme. Mai poți îngloba anumite alimente atunci când gătești, fără ca el să-și dea seama. Dar cel mai bun mod de a-l face să mănânce sănătos este să te vadă pe tine că faci asta. Dacă tu preferi fast-foodul, dar pe el îl obligi să ”pape” spanac, fii sigură că nu va funcționa.