Cum te îmbolnăvește locul de muncă

Cum te îmbolnăvește locul de muncă

Cum te îmbolnăvește locul de muncă? În ciuda legislației stricte cu privire la dotarea spațiilor de lucru, precum și la protecția angajaților, oamenii continuă să se îmbolnăvească la serviciu. Și asta pentru că meseriile în sine sunt cele care ne expun la risc.

Este o mare diferență între faptul de a căpăta o boală din cauza mediului sau a condițiilor de muncă și a te îmbolnăvi pentru că meseria pe care ți-ai ales-o te predispune la anumite afecțiuni. Mai exact, una e să lucrezi cu substanțe toxice sau în frig și alta e să faci varice pentru că stai prea mult în picioare. Sau să suferi cu ochii, fiindcă stai mai tot timpul la calculator. Legislația în vigoare consideră a fi boli profesionale acele afecțiuni cauzate de factori nocivi fizici, chimici, biologici sau psihosociali. Precum și de suprasolicitarea diferitelor aparate și sisteme ale organismului în cadrul procesului de muncă. Indiferent de tipul de contract existent între angajator și angajat. Iată de ce suferim cel mai des, din cauza serviciului:

Cum te îmbolnăvește locul de muncă în 5 pași

1.Afecțiuni respiratorii

Bronhopneumopatia obstructivă cronică (BPOC), bronșita cronică și astmul bronșic alergic sunt cel mai des întâlnite la persoanele expuse la fum, gaze, vapori toxici, la cei care muncesc în mină, pe șantiere, în curățătorii, la șoferi, metalurgiști, tipografi, la persoanele care lucrează multe ore în spații închise, neaerisite.

2.Boli ale coloanei vertebrale

Orele în șir petrecute la birou, în poziții incorecte de obicei, sau, dimpotrivă, prea multe ore de stat în picioare, precum și efortul fizic susținut își pun amprenta asupra coloanei. Durerea e un prim semnal de alarmă însă, în timp, pot apărea și deformări periculoase.

3.Sindrom de tunel carpian

În cazul sindromului de tunel carpian, primul semn care ar trebui să dea de gândit este apariția unei dureri enervante, la nivelul degetului mare și al arătătorului. În timp, apar amorțeli paralizante, furnicături, dificultăți la scrisul de mână, la volan. Este foarte adevărat că poate apărea în urma unor traumatisme, însă, în general, folosirea îndelungată a mouse-ului calculatorului, cântatul la vioară, scrisul de mână, grădinăritul, bricolajul, croitoria, mecanica, munca în construcții sau lucrul cu picamerul, practica masajului și toate activitățile care implică solicitarea zilnică repetată a încheieturii pumnului pot avea de suferit. Este și motivul pentru care, în străinătate, această boală se află pe lista afecțiunilor profesionale recompensate.

4.Deficiențe de auz

Lucrul în mediu foarte zgomotos, precum cel de pe șantier, din fabrici și chiar din cluburi și discoteci, precum și muzica prea tare în căști pot duce la pierderea temporară și chiar definitivă a auzului.

5.Inflamații venoase

Perioadele lungi petrecute în picioare sau, dimpotrivă, în șezut, lipsa de mișcare, statul picior peste picior duc la apariția varicelor și hemoroizilor.

Stresul ne mănâncă sănătatea

Orice boală are un stadiu incipient. Care pornește din disfuncții. Și este rezultatul vieții de zi cu zi și a stresului cotidian, specific societății în care trăim. Casa sufletului este localizată la nivelul inimii. Prin urmare, persoanele care nu iubesc suficient (pe sine, semenii) sunt veșnic nemulțumite. Sau doresc să domine. Și pot suferi de afecțiuni cardiace. Grijile afectează pancreasul. Iar persoanele care își fac griji din nimic, sau exagerează evenimentele emoțional sunt predispuse la diabet sau/și dislipidemie / colesterol trigliceridic.

Frica/ teama/ anxietatea slăbesc energia oaselor și a rinichilor. De aceea, în perioadele cu anxietate crescută se intensifică patologia renală (colicii) și durerile de oase. Depresia și melancolia au un impact negativ la nivelul splinei. În consecință este necesară o mare atenție a felului în care gândim. Deoarece gândirea pozitivă este benefică organismului. Stresul și alimentația nesănătoasă cresc riscul de diabet, inflamații digestive, oboseală cronică, hipertensiune.

Și angajatorii au obligații

Stresul are efecte negative asupra motivatiei, sanatatii fizice si eficientei in sarcinile de zi cu zi. Cauzele si efectele stresului sunt vizibile atat acasa cat si la serviciu. Managementul stresului a devenit astfel o sarcina cruciala pentru orice angajator. Este foarte important ca managerii sa recunoasca angajatii stresati si sa ia masuri pentru a remedia problema.

Cum recunoști un angajat stresat? Stresul se manifesta diferit de la om la om. Însa, potrivit specialiștilor de la Atlashelp.net exista niste simptome clare si comune ce pot fi identificate:

Oboseala constanta – Cu totii avem zile in care nivelul de energie este sub nivelul optim, din diverse motive. Insa atunci cand un angajat este constant obosit si acest fapt se reflecta in productivitate si atentia la detaliu, un semnal de alarma trebuie tras

O exprimare mai vizibila a emotiilor – Unii oameni sunt mai natural inclinati spre a-si arata public emotiile. Daca un angajat ce nu isi exprima pana in acel moment emotiile incepe sa isi exteriorizeze sentimente de suparare sau de furie, ar putea fi un semn ca se lupta cu povara stresului.

Schimbari in comportament si aspect – La nivel comportamental, chiar si schimbari subtile cum ar fi fumatul excesiv si pauzele mai dese sau mai rare pot fi semne de stres. De asemenea, persoanele stresate tind sa nu acorde mare importanta felului in care arata, rezultatul fiind un aspect neingrijit.

Ce e de făcut?

Eliminarea completa a stresului este o utopie in lumea moderna. Căci peste 80% dintre angajati sufera mai mult sau mai putin de stres. O tinta mai realista este ca angajatorul sa isi invete angajatii sa managerieze stresul.

Un prim pas, potrivit Atlashelp, ar fi eficientizarea felului in care lucreaza compania sau departamentul. Setarea de tinte clare pentru fiecare angajat are darul de a reduce anxietatea creata de situatiile in care acesta nu stie exact ce are de facut in fiecare moment.

Un alt pas important este incurajarea angajatilor sa faca activitati benefice pentru mintea si trupul lor. De asemenea, o masura ce pare intuitiva, dar nu este practicata de toti managerii, este recunoasterea meritelor fiecarui angajat. Deseori stresul e cauzat si de senzatia de inutilitate. Asadar un angajator ce isi tine angajatii motivati va avea parte de angajati mai fericiti si mai motivati.

Sursa foto: Dreamstime

Loading...