Cum te eliberezi de gânduri negative. Sfatul specialistului

Cum te eliberezi de gânduri negative. Concentrează-te pe respirație

La capitolul gânduri negative toţi suntem specialişti şi excelăm la acest subiect. Avem tendinţa de a scoate la suprafaţă în mod predominant gândurile negative atunci când avem câteva minute de linişte. Află cum te eliberezi de gânduri negative.

În opinia expertului în mindfulness Dana Predu, atunci când gândurile negative ne invadează existența, putem aplica anumite metode, astfel încât efectul de tip domino să nu se activeze de la un simplu gând nociv. Citește despre Cum te eliberezi de gânduri negative în 3 pași simpli:

  1. Observă gândul, observă direcţia gândirii. Este un obicei pe care mintea îl tot repetă. Poţi să notezi în jurnal tiparul gândirii şi gândul respectiv.
  2. Nu judeca gândul, nu-l suprima. Doar observă şi adu prezenţa în ceea ce se întâmplă acum.
  3. Provoacă gândul, şirul de gânduri' cu aceste întrebări: Chiar îmi influențează viitorul?, 'A fost chiar atât de rău sau memoria mă înşală?', 'Rezolv ceva dacă tot aduc gândurile negative în prezent?'

Citește și: 5 moduri să nu mai absorbi energia negativă a persoanelor din jurul tău

Cum te eliberezi de gânduri negative. Concentrează-te pe respirație

Atunci când partenerul nostru face ceva care de obicei declanșează un răspuns la luptă sau fugă, putem reacționa mai calm și nu într-un fel care conduce la o luptă inutilă. O tehnică de mindfulness pe care o poţi aplica este concentrarea pe respirație.

În timp ce îţi observi gândurile negative, mută atenţia pe respiraţie. De fiecare dată când observi că te blochezi, readuci atenția la respirație și continui să observi până trece. În mindfulness, emoţiile nu sunt greşite sau rele, dar dacă reacția nu este adecvată sau utilă situației, atunci este mai bine să o laşi să treacă. Încearcă să te concentrezi asupra respiraţiei remarcând din nou locul unde se află mintea. Adu-o cu blândețe și amabilitate în punctul tău de focus. Această tehnică este importantă pentru tine şi îţi poate aduce multiple beneficii. Poţi evita și alte situații negative sau distrugătoare care apar din cauza răspunsurilor tale de luptă sau de zbor şi te poate salva de efectele dăunătoare ale stresului prelungit în organism', explică expertul în mindfulness Dana Predu.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com