Cum slăbești în funcție de forma corpului

slabit forma corpului

Grăsimea nu se depozitează uniform și, în funcție de felul în care e localizată, aceasta pe corp, putem determina anumite reguli de alimentație care să facă kilogramele în plus să dispară mai repede.

În funcție de felul în care e proporționat corpul, putem observa, cel mai des, forma de măr (cu grăsimea concentrată la mijlocul corpului), de pară (grăsimea concentrată în partea inferioară a corpului) sau de ardei iute (siluetă îngustă de sus până jos). Tipul corpului dictează dieta cea mai potrivită pentru o fromă armonioasă, spun specialiștii.

Ce mănânci dacă ai corpul în formă de măr

Silueta în formă de măr are grăsimea concentrată pe mijloc, iar celor care se identifică cu această formă le va fi mai ușor să slăbească decât celor cu silueta în formă de pară, deoarece grăsimea din jurul abdomenului dispare mai repede decât cea de pe coapse sau cea din zona posteriorului.

Dieta „măr“ este bogată în grăsimi sănătoase și săracă în carbohidrați. Se recomandă consumul de nuci, avocado, ulei de măsline. Carbohidrații trebuie aleși cu atenție, cei mai recomandați cei care provin din leguminoase, fructe și cereale integrale.

Mic dejun: o omletă dintr-un ou, spanac și două linguri de mozzarella, o felie subțire de șuncă slabă, o felie de pâine integrală

Gustare: un măr, o linguriță de unt de arahide

Prânz: salată din legume verzi, jumătate de roșie, 60 de grame de piept de pui fără piele, un ou fiert tare, un sfert de avocado, o lingură de brânză feta și biscuiți de ovăz.

Cină: 100 de grame de mușchi de vită marinat în sos de soia și suc de portocale, un cartof copt mic cu sos de smântână slabă și ceapă verde, broccoli sotat în ulei de măsline.

Desert: iaurt cu cereale integrale și afine

Ce mănânci dacă ai corpul în formă de pară

Persoanele cu corpul în formă de pară au depozitată majoritatea grăsimii în partea inferioară – pe șolduri, coapse și pe posterior, iar pierderea în greutate e o provocare, deoarece kilogramele se dizolvă începând de la mijloc. Grăsimea din partea inferioară a corpului se încăpățânează să rămână la locul ei și formează depozite de celulită – un țesut fibros care împiedică circulația sângelui către ele, ceea ce le face mai greu de eliminat.

Dieta pentru froma de pară trebuie să controleze aportul de grăsimi din organism, pentru că acestea se depun imediat și sunt foarte greu de ars. Astfel, e recomandată o alimentație bazată pe carbohidrați din cereal integrale, linte și fasole, proteine din carne de pui și pește, fructe și legume.

Mic dejun: fulgi de ovăz, o banană, suc de portocale

Gustare: biscuiți integrali, brânză mozzarella

Prânz: un sandviș din pâine integrală cu o lingură de maioneză light, friptură de vită, brânză slabă, salată verde și roșii

Gustare: un iaurt degresat, un măr

Cină: piept de pui fără piele la grătar cu garniture de fasole neagră și roșii, legume verzi la abut, salată verde cu brânză slabă, o chiflă integral

Desert: budincă de ciocolată fără zahăr

Ce mănânci dacă ai corpul în formă de ardei iute

Persoanele cu aceast siluetă îngustă de sus până jos trebuie să se alimenteze pentru a-și menține o stare bună a sănătății și trebuie să fie atente la depozitele de grăsime din jurul taliei, pentru ca acolo e zona lor sensibilă. Alimentația lor trebuie să conțină în special pește, ulei de măsline, proteine și carbohidrați complecși din fructe și legume.

Mic dejun: omletă din două ouă cu ciuperci, ardei gras și brânză mozzarella, două felii de șuncă de curcan, jumătate de covrig integral

Gustare: câteva stafide sau migdale

Prânz: o supă de fasole neagră, salată de spanac ciuperci, un ou fiert tare, o felie de șuncă de curcan, o lingură de parmezan, dressing vinaigrette, o chiflă integrală

Gustare: cereale cu lapte degresat

Cină: file de somon la grătar cu sos de miere și sos de soia, orez integral, sparanghel cu ulei de măsline, salată verde cu nuci

Desert: iaurt degresat, o piersică

Opinia specialistului

Diana Porumb, nutriționist

„Urmarea unor programe personalizate de slăbit garantează rezultate rapide și de durată“

În funcție de zona în care s-a localizat țesutul adipos, pot fi identificate diferite cauze ale surplusului de greutate, acest lucru fiind util în găsirea soluțiilor pentru slăbirea sănătoasă. Stabilirea cauzelor exacte și urmarea unor programe personalizate de slăbit garantează atât rezultate rapide cât și de durată, menținerea făcându-se relativ ușor, doar urmând câteva sfaturi de prevenție, personalizate.

Foto: Shutterstock

Loading...